Самолетни катастрофи, станали в Индонезия през последните 20 г.
Самолетни катастрофи, станали в Индонезия през последните 20 г. / Thinkstock/Getty Images

Изчезването на самолета на "ЕърЕйша" по време на полет към Индонезия е поредният от много инциденти за индонезийското въздухоплаване. Разположената на огромен архипелаг 250-милионна държава е един от най-бързо разрастващите се пазари за въздушни превози в Азия, но й е трудно да осигури достатъчно квалифицирани пилоти, механици, авиодиспечери и съвременни летищни технологии, за да гарантира безопасността на този вид транспорт, отбелязва Асошиейтед прес и припомня някои самолетни катастрофи, станали в Индонезия през последните 20 години.

- април 2013 г. - чисто нов Боинг-737-800 на нискобюджетната индонезийска авиокомпания "Лайън еър" катастрофира край бреговете на индонезийския курортен остров Бали. Машината се врязва в океана, малко преди да достигне пистата при опит за кацане в дъждовно време. Всички 108 души на борда оцеляват, няма и тежко ранени. Това е седми инцидент за "Лайън еър" от 2002 г.

- май 2012 г. - самолет Сухой Суперджет-100 руско производство се удря във вулкан по време на демонстрационен полет в Индонезия. Загиват всичките 45 души на борда. Събраната информация от записващите устройства за разговорите в кабината и данните за полета показват, че командирът е разговарял с
потенциален купувач в кабината, точно преди самолетът да се удари в спящия вулкан - планината Салак в провинция Западна Ява.

- януари 2007 г. - Боинг 737 на индонезийската компания "Адам еър" изчезва на Нова година по време на вътрешен полет от Сурабая за Манадо със 102 души на борда. Няколко дни по-късно са открити части от опашката и други отломки. Минават осем месеца, докато бъдат получени данните от бордовите записващи устройства. Фюзелажът все още е на дъното на океана.

- септември 2005 г. - самолет на вече несъществуващата индонезийска компания "Мандала еърлайнс" лети от Медан в провинция Северна Суматра за Бали, когато се разбива в гъсто населен жилищен район, само секунди след излитане. Загиват 149 души, като сред тях са 100 души на борда и 49 на земята. Седемнадесет души в самолета оцеляват.

- декември 1997 г. - всички 104 души на борда загиват, когато самолет на базираната в Сингапур компания "СилкЕър" се разбива в река Муси в Южна Суматра, на път от Джакарта за Сингапур. Според американските разследващи пилотът вероятно е катастрофирал нарочно, но индонезийско следствие не стигна до категорични заключения.

- септември 1997 г. - Еърбъс А300 на националния авиопревозвач "Гаруда Индонижа" се разбива при заход към летището в Медан, загиват всичките 234 души на борда. Машината, излетяла от Джакарта, се разбила в планинска, гориста местност при ниска видимост.

- януари 1995 г. - самолет на базираната в Индонезия компания "Мерпати нусантара еърлайнс" изчезва над открито море по време на полет между индонезийски острови. Самолетът Де Хавиланд "Туин отър"-300 и 14-те души на борда му, пътници и екипаж, така и не са намерени, допълва Асошиейтед прес.

Източник: БТА