/ БГНЕС
За няколко часа шефът на АПИ Дончо Атанасов смени два пъти становището си за причините за тежката верижна катастрофа на магистрала Тракия”. Първоначално пред държавната телевизия Атанасов коментира, че запалването на сметището на Ихтиман е причинило нулева видимост на магистралата. Малко по-късно пред държавното радио шефът на АПИ казва, че димът от сметището плюс гъстата мъгла са довели до тежкия инцидент. Пред Дарик обаче Дончо Атанасов изрази мнение, че мъглата е довела до нулева видимост и заедно с несъобразената скорост са причинили катастрофата.
 
ВИЖТЕ СНИМКИ ОТ МЕЛЕТО НА „ТРАКИЯ“ (СНИМКИ)

Шефът на пътната агенция Дончо Атанасов два пъти смени мнението си какво е довело до тежката катастрофа на магистрала "Тракия". Първоначално в ефира на БНТ Атанасов заяви, че горящото сметище на Ихтиман е причина за инцидента.

Расте броят на ранените на "Тракия", има с опасност за живота (СНИМКИ/ВИДЕО)
 
"Причината е самозапалването на сметището на Ихтиман. Посоката на вятъра се обръща и за минути магистралата става задимена и с нулева видимост. Тогава започват и верижни катастрофи", каза Атанасов.
 
Малко по-късно пред държавното радио Дончо Атанасов обяснява нулевата видимост на магистралата с горящото сметище, но в съчетание с гъстата мъгла. Час по-късно той се съгласи напълно със становището на МВР, че гъста мъгла е причина за инцидента, а димът от сметището може и да има влияние.

Десетки пострадали при катастрофите на "Тракия" (ВИДЕО)
 
"Мъгла е причината за нулева видимост на магистралата. Несъобразена скорост също. Така са станали и няколко верижни катастрофи за минути. Мъглата в съчетание със сметището са довели до това", допълни той.
 
Сметището на Ихтиман продължава да гори и към настоящия момент.

Верижни катастрофи блокираха движението по "Тракия", има пострадали (ВИДЕО)
 
В момента е осигурено движението и в двете посоки на магистрала „Тракия”, като има временна организация между 46-ти и 47-ми километър, където трябва да се кара с по-ниска скорост. На място са екипи на пътната агенция и гражданска защита, които имат готовност да започнат разчистване на пътя веднага след като приключат следствените действия.