Децата все по-малко разбират това, което учат - мнението е на преподавателя по философия Соня Зафирова, която до миналата година е работила в столичното 18-то училище, вече е в пенсия. Повод за този коментар е проучване на програмата за международната асоциация за оценяване PISA за миналата година, според което 15-годишните ученици у нас се страхуват от изпитването и оценяването.
30% от българските ученици се чувстват аутсайдери в клас
"Все по-малко разбират това, което учат. Тази функционална неграмотност, за която непрекъснато се говори, фактически тя не е нещо измислено и абстрактно, а нещо реално. Не може да се стигне до момента, в който ученикът да чете и да не разбира какво чете. Ние вече сме го докарали до този момент, но не може да продължава, защото ако той се утвърди, ние ще прескочим функционалната неграмотност и ще отидем в базовата", посочи преподавателят.
Синдикати предлагат в училище да се пишат оценки за поведение
"Не става въпрос нито за преподаването, нито за съдържанието, а става въпрос, че липсва континуитет. Сега ще дойдат изпитите след 7-и клас, тестове, всички започват да недоволстват: Ама защо е тази "По жицата" и каква връзка имат децата с това? И какво става - ние можем да даваме децата си да учат английски от най-ранна възраст и те придобиват някакво самочувствие в ползването на езика едва на 16-17 години. 15 години ти учиш чужд език, а в същото време недоволстваш от това, че този език, на който е писал Йордан Йовков на теб ти е архаичен. Е как да има континуитет, когато детето първо не изучава родния си език", попита Зафирова.
30% от българските ученици се чувстват аутсайдери в клас
"Все по-малко разбират това, което учат. Тази функционална неграмотност, за която непрекъснато се говори, фактически тя не е нещо измислено и абстрактно, а нещо реално. Не може да се стигне до момента, в който ученикът да чете и да не разбира какво чете. Ние вече сме го докарали до този момент, но не може да продължава, защото ако той се утвърди, ние ще прескочим функционалната неграмотност и ще отидем в базовата", посочи преподавателят.
Синдикати предлагат в училище да се пишат оценки за поведение
"Не става въпрос нито за преподаването, нито за съдържанието, а става въпрос, че липсва континуитет. Сега ще дойдат изпитите след 7-и клас, тестове, всички започват да недоволстват: Ама защо е тази "По жицата" и каква връзка имат децата с това? И какво става - ние можем да даваме децата си да учат английски от най-ранна възраст и те придобиват някакво самочувствие в ползването на езика едва на 16-17 години. 15 години ти учиш чужд език, а в същото време недоволстваш от това, че този език, на който е писал Йордан Йовков на теб ти е архаичен. Е как да има континуитет, когато детето първо не изучава родния си език", попита Зафирова.