Какви са правата на пасажерите при отменен полет?
Какви са правата на пасажерите при отменен полет? / снимка: БГНЕС, архив
Какви са правата на пасажерите при отменен полет?
85405
Какви са правата на пасажерите при отменен полет?
Какви са правата на пасажерите при отменен полет?
  • Какви са правата на пасажерите при отменен полет?
  • Какви са правата на пасажерите при отменен полет?

Пътниците с отменени полети заради атентатите в Брюксел имат право на промяна на полета с удобен за тях или възстановяване на цялата сума. Освен това превозвачите трябва да осигурят място за нощувки, храна и напитки.

При отказ на авиокомпаниите да изпълнят задълженията си, пътниците могат да претендират за обезщетение и възстановяване на всички направени разходи.
В извънредни ситуации като тази след атентатите в Брюксел и отменените полети пътниците имат своите права, въпреки че проблемите не са по вина на авиопревозвачите, каза директорът на Европейския потребителски център в България Игнат Арсенов.
Пътниците имат право да презаверят билета си за друга дата, която е удобна, без да се налага да плащат, или имат право да се откажат от пътуване и да си получат цената на билета до седем дни от отказа. "Трябва да знаят, че имат право на избор. Компаниите не могат да ги принудят да пътуват", каза той.

Летище София отмени полети до и от Завентем

В този случай авиокомпаниите не дължат обезщетение на пътниците, но трябва да им осигурят минимални условия до изпълняване на полета. "Авиокомпанията трябва да се погрижи за нас, да ни даде информация за полета, да ни осигури безплатно хотел за периода до нормализиране на полетите. Ако превозвачът откаже да изпълни задължението си, пътниците да подадат писмено оплакване и ако сами си организират алтернативен полет или платят за друго пътуване, храна, хотел, да пазят всички документи за разходите, за да могат да ги предявят пред компанията. Ако превозвачът не им съдейства и след това, да пасажерите се свържат с Европейския потребителски център с жалба, по която ще се опитаме да съдействаме", каза Арсенов.

Той уточни, че при полети с прекачване, ако в средата на пътя се окаже, че пътуването не може да продължи до крайната дестинация, пътниците могат да настояват да бъдат върнати до началната точка за сметка на превозвача.

При проблеми с нарушени права хората могат да се обърнат за помощ към всяко едно от бюрата на Европейския потребителски център в държавите членки на Европейския съюз. За жалби и всякакви въпроси пътниците могат да потърсят българския център на телефон 02/ 986 76 72.