Унгарските депутати приеха пакет от данъчни закони, налагащи от догодина нов „данък сапун” и увеличаващи противоречивия данък върху рекламите и данъците върху супермаркетите.

Данъците са поредната неортодоксална икономическа политика на премиера Виктор Орбан след встъпването му в длъжност през 2010 г., която се отразява най-вече на чуждестранните компании в страната.

Орбан, който е един от най-противоречивите лидери в Европа, е обвиняван в подкопаване на демократичните норми. Новият пакет увеличава данъка върху рекламите, който според германския медиен гигант Ер Те Ел е дискриминационен и вече се отрази на печалбите на компанията-майка „Бертелсман”.

Т. нар. „данък чипс” върху нездравословните храни ще се прилага и върху алкохолните напитки, а данък екология ще бъде разширен към шампоана, сапуна и други продукти. Данък надзор, наричан „данък Теско” на името на британската марка за търговия на дребно, активна в Източна и Централна Европа, ще бъде увеличен значително за големи, обичайно притежавани от чужденци вериги. 



Данъкът върху доходите остава 16%, както и ДДС, който е 27% и е един от най-високите в ЕС. Но миналия месец предложеният данък върху свалянето на съдържание от интернет беше анулиран след големи протести. 

Източник: БГНЕС