В снимки
Разбити тротоари, неработещи асансьори и мизерия: Институцията на омбудсмана сезира кмета на София за района на Централна гара (ГАЛЕРИЯ)
-
1/18. Разбити тротоари, неработещи асансьори и мизерия: Институцията на омбудсмана сезира кмета на София за района на Централна гара (ГАЛЕРИЯ)
Районът на централната ЖП гара
Разбити тротоари, неработещи асансьори и мизерия: Институцията на омбудсмана сезира кмета на София за района на Централна гара (ГАЛЕРИЯ)
Екипът на институцията на омбудсмана поиска от столичния кмет Васил Терзиев обстойна проверка и действия за осигуряване на достъпност на площада пред Централната железопътна гара.
Повод за това са десетки сигнали от трудноподвижни хора до институцията на обществения защитник. Гражданите сигнализират за влошеното и амортизирано състояние на мястото, което по думите им е опасно и животозастрашаващо, предвид интензивното ползване на Централната автогара и Централната железопътна гара.
По сигнал експертите на омбудсмана извършиха миналата седмица проверка на мястото и констатираха, че гражданите имат сериозни затруднения в придвижването си в района на предгаровия площад и обслужващите го подлези до Централната автогара – София и Централната железопътна гара. Те са категорични, че хората с основание настояват да се предприемат адекватни мерки за осигуряването на достъпна архитектурна среда за хората с намалена подвижност и тези с увреждания, както и на родители с малки деца, които използват детски колички.
„Настилката на площада е сериозно компрометирана и маркировката на пешеходните пътеки е остаряла, което създава предпоставки за сериозни злополуки, е сред констатациите на екипа на омбудсмана, изпратена до столичния кмет Васил Терзиев.
Освен това експертите подчертават, че не е изграден достъпен маршрут, като на много от тротоарите няма задължителните по действащото законодателство скосявания на бордюрите, включително и на ключови участъци като пешеходните пътеки между Централната автогара и Централната ЖП гара.
Друго предизвикателство за трудноподвижните хора се оказва липсата на асансьор, който да извежда гражданите, ползващи метрото, в близост до входа на Централна автогара. Няма рампи на стълбището до гарата, което превръща преминаването на стъпалата в невъзможно изпитание без съдействието на други хора. Освен това, при проверката е констатирано, че съществуващите асансьори пред Централна железопътна гара и на спирките на трамваите изобщо не функционират, а според сигналите - така е от години.
Проверката на институцията на омбудсмана установява още, че не са адаптирани към потребностите на хората с намалена подвижност и подлезите, които обслужват района.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Повод за това са десетки сигнали от трудноподвижни хора до институцията на обществения защитник. Гражданите сигнализират за влошеното и амортизирано състояние на мястото, което по думите им е опасно и животозастрашаващо, предвид интензивното ползване на Централната автогара и Централната железопътна гара.
По сигнал експертите на омбудсмана извършиха миналата седмица проверка на мястото и констатираха, че гражданите имат сериозни затруднения в придвижването си в района на предгаровия площад и обслужващите го подлези до Централната автогара – София и Централната железопътна гара. Те са категорични, че хората с основание настояват да се предприемат адекватни мерки за осигуряването на достъпна архитектурна среда за хората с намалена подвижност и тези с увреждания, както и на родители с малки деца, които използват детски колички.
„Настилката на площада е сериозно компрометирана и маркировката на пешеходните пътеки е остаряла, което създава предпоставки за сериозни злополуки, е сред констатациите на екипа на омбудсмана, изпратена до столичния кмет Васил Терзиев.
Освен това експертите подчертават, че не е изграден достъпен маршрут, като на много от тротоарите няма задължителните по действащото законодателство скосявания на бордюрите, включително и на ключови участъци като пешеходните пътеки между Централната автогара и Централната ЖП гара.
Друго предизвикателство за трудноподвижните хора се оказва липсата на асансьор, който да извежда гражданите, ползващи метрото, в близост до входа на Централна автогара. Няма рампи на стълбището до гарата, което превръща преминаването на стъпалата в невъзможно изпитание без съдействието на други хора. Освен това, при проверката е констатирано, че съществуващите асансьори пред Централна железопътна гара и на спирките на трамваите изобщо не функционират, а според сигналите - така е от години.
Проверката на институцията на омбудсмана установява още, че не са адаптирани към потребностите на хората с намалена подвижност и подлезите, които обслужват района.
Отговорът на общината: Нов план за обновление и безопасност на подлеза “Ротондата” пред Централна гара започва до края на месец октомври тази година.
Планът е насочен към решаването на дългогодишните проблеми в района, без необходимост от пълна реконструкция, но се акцентира върху ефективни и бързи действия. Той е част от по-широка стратегия за развитието на бул. “Княгиня Мария Луиза” и “Предгаров площад”, допълват от общината.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня