Рекламите карат хората да ядат, когато не са гладни, а това уврежда здравето им, сочат резултатите от изследване, цитирани от ЮПИ.
Учени от Корнелския университет в щата Ню Йорк установили, че когато хората ядат, без да са гладни, нивата на кръвната им захар се покачват повече в сравнение със случаите, при които изчакват да огладнеят, за да похапнат. Наличието на храна и рекламите на хранителни продукти обаче увеличават вероятността хората да ядат, без да са гладни.
"Припомнете си последното засега ядене. Бяхте ли действително гладни?", каза експертът по маркетинг Дейвид Гал от университета на Илинойс.
Изследването обхванало 45 студенти, от които първоначално било поискано да преценят колко са гладни, преди да погълнат храна с голямо съдържание на въглехидрати. Нивото на кръвната захар на всеки участник било измерено преди храненето и на редовни интервали след него.
Студентите, които били гладни, имали по-ниски нива на кръвната захар, след като са похапнали, в сравнение с участниците, които не били гладни.
"Получените резултати навеждат на мисълта, че за хората ще е по-здравословно да ядат, когато са умерено гладни, вместо в случаите, когато не са гладни", отбеляза Гал.
Резултатите от изследването са публикувани в Journal of the Association for Consumer Research.
Източник: БТА