Едва седем домсъвета са регистрирани в Публичния регистър на етажната собственост, заведен в Община Враца. Създаването на регистъра е задължение на общинските администрации съгласно Закона за управление на етажната собственост. Според него всички собственици на обекти в жилищни блокове и кооперации трябваше до 1 ноември да свикат общи събрания и да извършат регистрирането си в общинската администрация.
Повечето притежатели на имоти в режим на етажна собственост във Враца все още не са изпълнили това свое задължение. ЗУЕС предвижда санкции за неизпълнение на разпоредбите, но през следващите три месеца Община Враца няма да налага глоби на собственици и обитатели за неспазени срокове по Закона.
Подаването на заявление за вписване на в регистъра на етажната собственост и промените в тях е сред задълженията на управителя, който се избира от общото събрание. То се подава в „Център за административно обслужване" при Община Враца. Към него се прилага копие от протокола на учредителното събрание, заверено от председателя на управителния съвет. Процедурата по регистрация в общинската администрация е безплатна.
Нормативните актове в областта на етажната собственост, както и примерни образци и бланки са публикувани на сайта на Община Враца - www.vratza.com и са на разположение в Центъра за услуги и информация. Ръководството на община Враца препоръчва на всички собственици на имоти в режим на етажна собственост да се запознаят с нормативната уредба и да предприемат описаните в закона действия.
Управителят води и съхранява книгата на собствениците - по утвърден от министъра на регионалното развитие и благоустройството образец. Данните от книгата на собствениците се предоставят от управителя при подаване на уведомление или заявление за вписване в регистър на сградите в режим на етажна собственост. Към книгата на собствениците се води приложение, в което всеки собственик или обитател вписва притежаваните или взети за отглеждане животни.