„До 2025 г. половина от всички работни места ще изискват висше образование. Европа се нуждае от висококвалифицирани кадри, които могат да развият модерни технологии”. Това заяви евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП Владимир Уручев пред студенти от ВТУ „Св. св. Кирил и Методий” – филиал Враца в рамките на публична лекция „Европейски перспективи – образование 2030”. „За съжаление, обаче около един на всеки пет млади хора в ЕС не достига базово ниво, на което е в състояние да се справя със задачи и да си намери работа. По данни на Програмата за международно оценяване на учениците (PISA) държавите членки са се отдалечили все повече от критериите за основни умения”, сподели Уручев и изтъкна факта, че европейците не попадат в челните класации по образование, а тях ги заемат страни от Източна Азия.
Сред приоритетите в образованието Уручев подчерта и необходимостта от цифрови и предприемачески умения. „До 2030 г. 90 % от работните места ще изискват известно ниво на дигитални умения. Към момента само 56 % от европейците имат основни дигитални умения, 44% са извън този дигитален свят. Това се отразява на тяхната работа, доходи и в социалната сфера. Ето защо трябва да се преподават цифрови умения на младите хора”, бе категоричен Уручев. По думите му всеки има свой потенциал, а учителят има за задача да развие този потенциал.
Евродепутатът Владимир Уручев представи няколко инструмента за самооценка и общоевропейски платформи, сред които е-Twinning, SELFIE, като насърчи присъстващите да участват в тях максимално, за да се запознаят с най-добрите практики, постиженията и пътя, по който са постигнати. В тази връзка българският евродепутат изтъкна ролята на Европейския съюз, който предлага финансова и техническа помощ чрез Еразъм +, чийто бюджет е удвоен за новия финансов период, чрез европейските структурни и инвестиционни фондове, за научни изследвания и не на последно място, реални анализи спрямо съвременните потребности. Уручев бе категоричен, че е необходима обща политика в сектор образование.
Българският евродепутат отбеляза, също че бъдещето ни ще се основава на хора и ценности. „Застрашени са наши основни ценности, за които поколения наред са се борили. Затова е жизненоважна ролята на системите на образование и обучение в насърчаването и развиването на общи ценности, намирането на спойващи механизми, които обединяват обществото, да учат европейските граждани да разбират демократичните си права и да ги упражняват.”
Директорът на Педагогическия филиал на ВТУ във Враца проф. д-р Маринела Михова благодари на евродепутата Владимир Уручев, че е приел поканата да бъде техен гост в поредицата им публични лектории, посветени на приоритетите в образованието. Проф. Михова се обърна към студентите с призив да разчитат да себе си и да се развиват, защото имат необходимия потенциал, а те ще бъдат до тях, за да им помагат в преодоляването на предизвикателствата.
След състоялата се дискусия, Владимир Уручев отличи студенти от Великотърновския университет „Св. св. Кирил и Методий” – филиал Враца в конкурса за есе на тема „Учителската професия през моя поглед”, фотоколаж и макет „Класната стая на 21 век” в рамките на инициативата „Европейски дни на професиите 2018”. Българският евродепутат отправи приветствие към тях в навечерието на Деня на светите братя Кирил и Методий и патронен празник на висшето учебно заведение.
Евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП Владимир Уручев бе специален гост и на инициативата „Европейски ден на професиите 2018“ във Враца
В рамките на събитието бяха обособени експозиции от образователни институции и специалисти от различни сфери. Професията „Учител“ бе представена от ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“ – филиал Враца, като студентите представиха свои проекти от конкурса за есе „Учителската професия през моя поглед“, фотоколаж и макет „Класната стая на XXI век”. Евродепутатът Владимир Уручев отличи победителите в трите категории на студентския конкурс. Иновации, дигитални технологии, киберсигурност и роботика бяха представени от ППМГ „Академик Иван Ценов" - училище посланик на Европейския парламент във „Влак на знанието“.
Сред приоритетите в образованието Уручев подчерта и необходимостта от цифрови и предприемачески умения. „До 2030 г. 90 % от работните места ще изискват известно ниво на дигитални умения. Към момента само 56 % от европейците имат основни дигитални умения, 44% са извън този дигитален свят. Това се отразява на тяхната работа, доходи и в социалната сфера. Ето защо трябва да се преподават цифрови умения на младите хора”, бе категоричен Уручев. По думите му всеки има свой потенциал, а учителят има за задача да развие този потенциал.
Офис Владимир Уручев
Българският евродепутат отбеляза, също че бъдещето ни ще се основава на хора и ценности. „Застрашени са наши основни ценности, за които поколения наред са се борили. Затова е жизненоважна ролята на системите на образование и обучение в насърчаването и развиването на общи ценности, намирането на спойващи механизми, които обединяват обществото, да учат европейските граждани да разбират демократичните си права и да ги упражняват.”
Офис Владимир Уручев
След състоялата се дискусия, Владимир Уручев отличи студенти от Великотърновския университет „Св. св. Кирил и Методий” – филиал Враца в конкурса за есе на тема „Учителската професия през моя поглед”, фотоколаж и макет „Класната стая на 21 век” в рамките на инициативата „Европейски дни на професиите 2018”. Българският евродепутат отправи приветствие към тях в навечерието на Деня на светите братя Кирил и Методий и патронен празник на висшето учебно заведение.
Офис Владимир Уручев
В рамките на събитието бяха обособени експозиции от образователни институции и специалисти от различни сфери. Професията „Учител“ бе представена от ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“ – филиал Враца, като студентите представиха свои проекти от конкурса за есе „Учителската професия през моя поглед“, фотоколаж и макет „Класната стая на XXI век”. Евродепутатът Владимир Уручев отличи победителите в трите категории на студентския конкурс. Иновации, дигитални технологии, киберсигурност и роботика бяха представени от ППМГ „Академик Иван Ценов" - училище посланик на Европейския парламент във „Влак на знанието“.