Виртуални турове ще рекламират Велико Търново в интернет
Виртуални турове ще рекламират Велико Търново в интернет / netinfo

Виртуални турове ще рекламират възможностите за туризъм във Велико Търново. Клиповете с кратките туристически обиколки ще могат да се видят на страниците на Общинската агенция по туризъм „Царевград Търнов" в интернет и в социалната мрежа Фейсбук. Те ще представят историческите забележителности в старата столица, възможностите за културен и поклоннически туризъм, спектакъла „Звук и светлина", летния оперен фестивал „Сцена на вековете" и ежегодните прояви, включени в културния календар на Велико Търново.

Чрез виртуалните турове ще се даде по-голяма възможност на туроператорите и индивидуалните туристи да се запознаят с Велико Търново. Популяризирането в интернет пространството e насочено както към български, така и към чуждестранни туристи. Идеята е възникнала по време на представянето на старата столица на 43-я Международен туристически панаир в Република Сърбия. Изложението се откри на 28 септември в гр. Нови Сад и в него се включиха над 300 изложители от Сърбия, Босна, Македония, Черна гора, Хърватска, Унгария и Австрия.

България, чрез Министерство на икономиката, енергетиката и туризма и Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация, бе стратегически партньор на престижната туристическа борса. В Нови Сад бяха представени възможностите за туризъм в 12 български общини, сред които и Велико Търново.

Велико Търново като балканска столица на културния туризъм бе презентирана от управителя на Общинската агенция по туризъм „Царевград Търнов" Даниел Панов, началника на отдел „Култура и туризъм" в общината Иван Димитров и директора на Регионалния исторически музей Иван Църов. Щандът на старата столица на Международния туристически панаир е предизвикал огромен интерес с уикенд пакета за поклоннически туризъм, разработен специално за сръбски туристи.

Посетителите са останали изненадани от малко известния в Сърбия факт, че в търновската църква „Св. 40 мъченици" през 1235 г. е бил погребан най-големия сръбски светец св. Сава. Огромен интерес са предизвикали 500 поклоннически сувенира - специални торбички с пръст от гроба на светеца, които са  били раздадени още в първия ден на изложението.

Над 30 големи сръбски туроператори, както и туристически агенции от Унгария и Австрия, са проявили интерес към хотелите, музейните експозиции и историческите паметници във Велико Търново. Заради големия интерес към пакети за организирани групи и към семейните уикенд цени Общинската агенция по туризъм „Царевград Търнов" ще пусне на своите страници в интернет виртуалните туристически обиколки.

За първи път в Нови Сад сръбски туроператори и общински туристически агенции са се запознали с провеждащото се във Велико Търново Международно изложение „Културен туризъм". Над 20 големи фирми от туристическия бранш в Сърбия са заявили желание за участие в осмото издание на изложението през 2011 г.