5 000 000 лева са необходими за завършване на проекта за развитие на Централния пазар и околното пространство до 2013 година, съобщи управителят на дружество “Пазари Велико Търново” ООД Красимир Гърдев. Управлението на средствата в дружеството бе основна точка на днешната общинска сесия във В.Търново.
Проектът предвижда модернизация на търговската площ на пазара, осигуряване на по-голям брой паркоместа и търговски маси. Общият размер на направената от дружеството реконструкция на Централния пазар до момента възлиза на повече от 3 415 000 лева. Красимир Гърдев отчете 150% ръст на печалбата спрямо 2001 г. и 3,5 пъти ръст на активите спрямо първоначално апортираните.
Към момента дружеството няма задължения, а наемните цени, които плащат търговците за масите и закритите площи, са под средните за сходни обекти в страната, посочи още Гърдев. Между 85 и 105 лв. е месечния наем за открита маса. За закрита търговска площ месечния наем е 13-14 евро на кв.м. Нереконструираните закрити търговски площи се отдават срещу 5-6 евро на кв.м.
Възможно е общината да оттегли съдружието си от смесеното дружество „Пазари Велико Търново”, обяви от трибуната на местния парламент кметът д-р Румен Рашев. От 2002 г. печалбата на дружество не е разпределяна между съдружниците, като общината със своите 49% има да взема над 600 000 лева, съобщи градоначалникът. Смятам, че не е работа на общината да участва в една чисто търговска дейност като изграждане на пазара, коментира още кметът.
Решението дали ще продължи съдружието на общината или дяловете й ще бъдат продадени ще стане ясно на 27 октомври, за когато е насрочено общо събрание на „Пазари Велико Търново”. На него ще бъде направен отчет на дейността на дружеството за 2007 г. и се очаква да бъде разпределена печалбата между съдружниците. Очаква се да бъде взето и решение за следващ етап от реконструкцията на пазара.
Чуйте коментара на кмета д-р Румен Рашев в прикачения файл...