Кампания популяризира презерватива
Кампания популяризира презерватива / netinfo

Национална кампания „Няма нищо случайно. Използвай презерватив” стартира в Международния ден на населението - 11 юли. „Идеята на инициативата е да се покаже как здравословния начин на живот влияят върху имиджа на момичетата”, съобщиха от регионалната хигиенна инспекция във Велико Търново. Целта е в младите хора да се създаде позитивно отношение към използването на кондом и да се намали броя на абортите и полово-преносимите инфекции сред подрастващите. Фокусът на кампанията пада върху момичетата на възраст между 15 и 17 години и всички младежи, които вече водят полов живот. Особеностите на тази целева група е, че тя не се доверява на никого, освен на приятелите от компанията, че се опитва да подражава на известни личности, че лесно губи интерес и че идеята за начало на сексуален живот е на дневен ред. Проучванията на нагласите на обществото в България сочат, че младите хора, въпреки че са информирани за начините за безопасен секс, не използват контрацептивните методи. България е една от държавите в Европа с най-високи показатели при ранните бременности и аборти сред момичетата до 19-годишна възраст. Жените във всички възрастови групи, особено тези между 20 и 35 години, често използват аборта като начин за семейно планиране. По последни данни на Националния статистически институт, броят на жените, които искат да правят аборт между 15 и 19 години са над 2000.

Тревожна е ситуацията и с разпространението на полово предаваните инфекции сред младите хора. По данни на Националния статистически институт болните от сифилис младежи до 17-години са 323-има или 23-има на 100000 души от населението в тази възрастова група. През миналата година беше регистриран и най-младият носител на ХИВ в страната – момче на 16 години.

Кампанията „Няма нищо случайно. Използвай презерватив” стартира с концерт в морската градина на Варна. В него ще участват посланиците на младежките дейности на Фонда на ООН – дует Каризма и Влади Ампов – Графа. В концерта ще участват още Белослава, Спенс, Мастило, Сантра и Кристо, Гравити Ко. Кампанията ще продължи до средата на септември.

Регионалната инспекция по опазване и контрол на общественото здраве във Велико Търново ще разпространи постери на кампанията в дискотеки, кафенета, спортни зали, интернет клубове и навсякъде, където влизат младите хора.