„В Комисията по вътрешен пазар и защита на потребителите направихме крачка напред към премахването на двойните стандарти. Новите правила за защита на потребителите целят да предотвратят практиките за продаване на продукти в ЕС като идентични, когато има различия в състава им”, заяви българският евродепутат Ева Майдел непосредствено след гласуването на новите разпоредби за модернизиране на защитата на потребителите, което се състоя вчера в Брюксел.
„Информирането на потребителите, чрез опаковката, описанието или рекламата, че даден продукт е идентичен с друг продаван в друга държава членка, когато има ясни разлики в състава, ще бъде забранено. Когато са налице обаче национални законодателни изисквания за ползване на местна суровина, разлики в състава са допустими. Например, ако доматено пюре, което се произвежда в Гърция за износ, трябва да се прави с 20% гръцки домати, тогава естествено, дометеното пюре на същата марка, но произведено в Италия, ще се различава по състав. Такива разлики обаче трябва да са доказуеми и посочени на опаковката”, разясни още Ева Майдел.
В допълнение, новите правила за защита на потребителите предоставят повече прозрачност при онлайн пазаруването. Подреждането на резултатите и видимостта на дадени продукти в дигиталната среда зависи от коментарите, рейтинга и това дали дадената компания плаща за по-добро позициониране. Комисията по вътрешен пазар, призовава този тип информация да е видима за потребителите.
Гласуваната позицията на Комисията по вътрешен пазар следва да бъде утвърдена в пленарна зала и да се пристъпи към преговори с ресорните министри в Съвета на ЕС.
„Информирането на потребителите, чрез опаковката, описанието или рекламата, че даден продукт е идентичен с друг продаван в друга държава членка, когато има ясни разлики в състава, ще бъде забранено. Когато са налице обаче национални законодателни изисквания за ползване на местна суровина, разлики в състава са допустими. Например, ако доматено пюре, което се произвежда в Гърция за износ, трябва да се прави с 20% гръцки домати, тогава естествено, дометеното пюре на същата марка, но произведено в Италия, ще се различава по състав. Такива разлики обаче трябва да са доказуеми и посочени на опаковката”, разясни още Ева Майдел.
В допълнение, новите правила за защита на потребителите предоставят повече прозрачност при онлайн пазаруването. Подреждането на резултатите и видимостта на дадени продукти в дигиталната среда зависи от коментарите, рейтинга и това дали дадената компания плаща за по-добро позициониране. Комисията по вътрешен пазар, призовава този тип информация да е видима за потребителите.
Гласуваната позицията на Комисията по вътрешен пазар следва да бъде утвърдена в пленарна зала и да се пристъпи към преговори с ресорните министри в Съвета на ЕС.