Общо 85 млн. лв. се предоставят по бюджета на Община Варна, разпределени за изграждане на бул. „Васил Левски“ - в участъка от ул. „Подвис“ до ул. „Девня“, и за изграждане на пробив на бул. „Сливница“ от бул. „Ян Хунияди“ до бул. „Атанас Москов“, реши на заседание днес Министерският съвет. Средствата се осигуряват чрез преструктуриране на разходите и/или трансферите по централния бюджет за 2017г., съобщиха от правителствената пресслужба.
Целта на двата проекта е облекчаване на трафика и минимизиране на задръстванията по основните пътни артерии в града. Вторият етап на бул. „Левски“, т. нар. „пробив“, предвижда разширяване на булеварда, който ще стане с две платна с по три ленти, и с две локални платна с по две ленти. Ще бъдат изградени 6 рампи за вливане и отливане от булеварда към обслужващите платна. Пресичането на ул. „Прилеп“, бул. „Цар Освободител“, бул. „Сливица“, бул. „Вл. Варненчик“ и ул. „Кракра“ ще се осъществява на различни нива, като бул. „Левски“ ще преминава под тях. В Общия устройствен план на Варна трасето е предвидено като градска магистрала - улица II клас, от първостепенната улична мрежа със стратегическо значение за града. Строителните дейности се извършват едновременно от двете страни на трасето, работи се по южното обслужващо платно на бул. „Левски“ - от бул. „Сливница“ до бул. Вл. Варненчик“, включително с дейности по подмяна на подземните комуникации. Ремонт на останалата част на булеварда - от кръстовището с ул. "Подвис" до бул. "Осми приморски полк", ще бъде извършен със средства по проект по ОП "Региони в растеж", на стойност 6,8 млн. лв., разработен от Община Варна.
Вторият инфраструктурен проект, който получи финансиране от правителството, е изграждане на продължение на бул. "Сливница" - в участъка между бул. "Янош Хуняди" и бул. "Атанас Москов", и качване на АМ "Хемус“. Целта е извеждане на тежкотоварния трафик от магистралата директно към пристанището.
Целта на двата проекта е облекчаване на трафика и минимизиране на задръстванията по основните пътни артерии в града. Вторият етап на бул. „Левски“, т. нар. „пробив“, предвижда разширяване на булеварда, който ще стане с две платна с по три ленти, и с две локални платна с по две ленти. Ще бъдат изградени 6 рампи за вливане и отливане от булеварда към обслужващите платна. Пресичането на ул. „Прилеп“, бул. „Цар Освободител“, бул. „Сливица“, бул. „Вл. Варненчик“ и ул. „Кракра“ ще се осъществява на различни нива, като бул. „Левски“ ще преминава под тях. В Общия устройствен план на Варна трасето е предвидено като градска магистрала - улица II клас, от първостепенната улична мрежа със стратегическо значение за града. Строителните дейности се извършват едновременно от двете страни на трасето, работи се по южното обслужващо платно на бул. „Левски“ - от бул. „Сливница“ до бул. Вл. Варненчик“, включително с дейности по подмяна на подземните комуникации. Ремонт на останалата част на булеварда - от кръстовището с ул. "Подвис" до бул. "Осми приморски полк", ще бъде извършен със средства по проект по ОП "Региони в растеж", на стойност 6,8 млн. лв., разработен от Община Варна.
Вторият инфраструктурен проект, който получи финансиране от правителството, е изграждане на продължение на бул. "Сливница" - в участъка между бул. "Янош Хуняди" и бул. "Атанас Москов", и качване на АМ "Хемус“. Целта е извеждане на тежкотоварния трафик от магистралата директно към пристанището.