/ Дарик Варна, архив
Да се намали стойността на билетчето за превоз до местностите Ракитника и Прибой от 1,40 на 1 лев. Това решиха съветниците от комисията по транспорт към местния парламент. Новата цена трябва да стане факт до една седмица. За коригирането в стойността настояват в подписка над 400 души от района, които ползват автобусите с номера 55 и 60.

Намалението на цената ще доведе до икономически загуби за Градски транспорт, отчетоха съветниците. От 2008 година билетът във Варна струва 1 лев, а тогава минималната заплата беше 220 лева, обясни изпълнителен директор на дружеството Злати Златев. 

Новите 15 градски автобуса идват във Варна напролет

След приемане на новата тарифна схема и зонирането на града е възможно да има промяна в цената за градски превоз, стана ясно на заседанието. Най-вероятно това ще се случи през пролетта.

Към момента са изпълнени и разплатени девет от десетте компонента по проекта за интегриран градски транспорт, поясни ръководителят на проекта инж. Биляна Якова. Тя припомни, че по линия №10 пилотно бе пусната новата автоматизирана билетна система.

Поетапно ще бъдат включени и останалите линии, след като бъде одобрена новата транспортна схема на града. От нея зависи и пускането на новия BRT коридор, който вече е изграден, поясни инж. Якова. По бързия коридор, свързващ кв. „Владиславово“ със сп. „Почивка“, ще се движат 30 съчленени автобуса, добави Павел Кюрчев, директор на общинско предприятие “Транспорт и автоматизирана система за регулиране на уличното движение“ (ТАСРУД). Той каза също, че на по-късен етап по варненските спирки ще бъдат монтирани  информационни карти с маршрутите на автобусните линии.

Съветници в спор за цената на билетчето до варненски местности

Сред темите, които съветниците обсъдиха, бяха покритите велосипедни паркинги. Гласувано бе да се изиска от районните администрации подробна информация за съоръженията. Съветници изказаха мнение, че е редно велосипедните паркинги да се стопанисват от ОП „Паркинги и гаражи“, а не от районните кметове, както е в момента.

Да се възстанови последният курс по линия №20 в 22:40 часа, това искане също беше включено в днешното заседание. Отговорът на „Градски транспорт“ бе, че късно вечерта тази линия е нерентабилна и генерира загуби от хиляди левове.

Пускат изцяло автоматизираната билетна система след приемане на новата траспортна схема

За промени в организацията на обществения транспорт настояват и работещи в Западна промишлена зона. Съветниците възложиха на ръководството на „Градски транспорт“ да се срещне с хората, след което да представи доклад на комисията.