Началото на създаване на мрежата за община Варна е през 1987 година. През последните две години бяха добавени сървърни устройства с висока надежност и работни станции на всички възможни и необходими за тази цел места. Така амбицията на администрацията да електронизира услугите до 100 % окончателно се осъществи. Не всичко върви по мед и масло.
При такъв обем машини компютърджиите знаят, че трябва непрекъснато да се интегрират сървърни решения и операционни системи. Както обясни на по-разбираем език Сергей Борисов, платформата, която е невидима за потребителите, трябва да бъде усъвършенствана, за да може общината да поеме големия обем информация, която се манипулира, обработва и съхранява в локалната мрежа.
Няма община с изградено подобно информационно обслужване. Собствените проекти IT-специалистите в общината разработват на базата на стандартните технологии, които се предоставят от дистрибуторите на големите компании. В резултат на това се появи електронния регистър на задължените лица. Той съдържа 19 аспекта на задължения към общината, което е сериозно решение като IT продукт. Предстои обаче той да се преработи, защото скоро щe се наложи да се включи и данъчното задължение на гражданите.
Пак сами специалистите създадоха и сайта на общината. Той е разработен така, че да е съвместим с най-ниския клас компютри в мрежата и да бъде информативен и с добра бързина на достъпа. На сайта на общината, който ще откриете на сайта на Дарик /dariknews.net/, ще намерите цялата информация от нормативни актове, конкурси, събития, документи.
За предимствата на общинския сайт и с какво той е уникален разказва още Сергей Борисов: