Варна била туристическо блато със соцфестивали
Варна била туристическо блато със соцфестивали / Дарик Варна, архив

 

Във Варна трябва да бъде приета програма за развитието й като туристическа дестинация, тъй като в момента градът запада в това отношение. Тази позиция изрази общинският съветник от ДСБ Николай Недков пред колегите си от ресорната комисия към местния парламент. Той отбеляза, че над 50 процента от приходите на общината от туристически данък отиват за поддръжка на улици и зелени площи, но без особен резултат.

„В курортния комплекс „Чайка“ например е опасно за пешеходците да ходят по улиците, за пътя за „Златни пясъци“ да не говорим. Това е унизително за бранша“, коментира Недков.

Според него Общинският информационен център във Варна би трябвало да бъде отдаден на концесия, тъй като не върши никаква работа.

От звеното обясниха, че през лятото то обслужва много клиенти, предимно чужденци, а през зимата главно българи. През тази година предстои разкриването на информационно бюро и на Летище Варна. Обмисля се идеята центровете да могат да продават екскурзии и така да се привличат повече туристи.

През тази година за туристически дейности във Варна са заделени около 4 млн. лв. 150 хил. лв. ще отидат за участие на общината в международни борси и изложения, 60 хил. лв. за издаването на рекламни материали. За поддръжка на уличната мрежа и озеленяване ще бъдат заделени над 2 млн. лв. Близо 1 млн. лв. ще бъдат нужни за реализирането на международни фестивали и конкурси.

„Да вземем например фестивала „Варненско лято“, който общината финансира всяка година. Това е пълен провал. Той не носи никакъв туристопоток, а туризмът трябва да го издържа. Това е соцполитика, а не развитие на туризма“, посочи Николай Недков.

Около 350 хил. лв. е сумата за туристически данък, която дължат варненски хотели на местната хазна. Общо 43 са фирмите с големи задължения от по 30 – 40 хил. лв, стана ясно още на заседанието на комисията.