Ето и конкретен случай, в който потърпевшият съм аз. Позволявам си да го разкажа, защото не съм единствена. Притежателите на Transcard знаят, че на 15 число от месеца гратисният, безлихвен период приключва и след тази дата се начислява лихва върху задължението.
Та... като един коректен клиент на системата аз отидох на 13 октомври, в петък, на една от бензиностанциите на Петрол да погася текущото си задължение. Уточнявам, че ходя там, защото ми е по-удобно, по път ми е, пък и системата го е уредила по този начин.... На касата на бензиностанцията обаче ми върнаха парите с обяснението, че кредитната ми карта е забранена. Представете си унижението на обществено място да се окаже, че картата ти е блокирана – по филмите това се случва само на криминални типове или на хора, кото са измамени по някакъв начин.
И се започнаха безкрайни опити за връзка с Call-центъра на Transcard, за да получа някакво обяснение.... След около два часа най-после чух глас на оператор, който много любезно ми каза – да, картата ви е забранена.
- Защо, каква е причината?
- Защото обслужващата ви банка Евробанк вече не съществува, тя вече премина към Пиреос банк и затова....
- Аз защо не съм уведомена, питам.
- Не може да не сте уведомена, ми казва господинът, трябва да сте получили СМС.
- Не съм, дори и уведомително писмо не съм получила.
- Кажете си ЕГН-то...
Казвам го...
- Ама ние ви нямаме GSM-a.
- Не може да го нямате, сигурна съм, защото 7 или 8 пъти са ми звънели на него ваши представители ,за да ме агитират да си взема още една карта – Виза.
- Не знам какво да ви кажа - е отговорът отсреща.
- И сега какво да правя – питам.
- Ами, госпожо, ние сме ви изпратили нова кредитна карта по пощата преди доста време.
- С ПИНкода ли я изпратихте?
- Да, всичко си е вътре, ми отговарят....
- Не съм я получила, какво ще стане, ако е попаднала в някой друг – поща е това, всичко се случва.
- Ами пратете ни писмо, в което ни уведомявате, че не сте я получили... (оставям без коментар това изречение)
- А какво ще стане с моето задължение, което аз исках да си погася в срок, ще му текат лихви, нали?
- Не знам какво да ви кажа, трябва да се обърнете към Инвестбанк, която е новата обслужваща банка....
И това е в резюме... Ще ви спестя моето искрено възмущение, което изразих на висок тон, както и логичното отчаяние на потребител в безизходица. В следващите дни ние в Дарик радио разбрахме, че и много други притежатели на Transcard изпитват неудобства от промените в системата. Старите им карти са блокирани, новите са неактивни.... А уж кредитната карта е създадена за улеснение.... Затова решихме да поискаме обяснение, този път от името на Дарик радио, за да помогнем да се реши проблемът.
И... след половичасови опити вчера да се свържем с контактния център, най-после успяхме. Операторът не пожела да бъде записван - логично, има си пиари и мениджъри за тази работа. Записаха ни телефоните и ни обещаха до 10 минути да се свържат с нас. Минаха 24 часа – ни вопъл, ни стон. Днес започнахме отново да ги търсим. Много разговори, много чакане, докато накрая все пак се обади г-жа Ралица Захариева, PR на Transcard. Не успяхме да я убедим да ни даде интервю, но тя ни обеща отговори на предварително подадени въпроси, които бяха изпратени 20 минути след това, преди 4 часа. Още чакаме обещаните отговори. Да се надяваме, че ще ги получим скоро, за да ги чуете и вие.
Да, знам, можем и да махнем с ръка и да престанем да бъдем клиенти на Transcard; да си вземем някоя друга кредитна карта – изборът не е малък, но.... както се казва: въпросът е принципен и клиентът заслужава да получи обяснение за всяко създадено неудобство и затруднение.
В прикачения файл - мнението на още един притежател на Transcard.