Специален мол за майки с деца отваря врати
Специален мол за майки с деца отваря врати / снимка: „Mam’s & me center”

Първият в България мол, ориентиран предимно към майките и техните деца, ще бъде открит до няколко месеца във Варна. „Mam’s & me center” ще отвори врати през пролетта в жилищния комплекс „Вива”, който се намира в квартал „Левски”.

Разгърната застроена площ на 3-етажния търговски комплекс е 5 000 кв.м. В него се предвижда да има 3 заведения и 35 магазина за облекла, обувки, играчки, козметика и спортни стоки. В мола ще има също книжарница, аптека, лекарски кабинет, зала за танци, детски център, фитнес и други. За посетителите ще има 120 паркоместа. Живущите в района на пешеходно разстояние са 55 000 души. 

Инвеститор на лайфстайл центъра е дружеството „PLH Invest”, част от холдинга „Планекс”. Консултант по отдаването на търговските площи е дъщерната фирма на „Форос” GVA Sallers Solutions.

Концепцията за мола е нова за българския пазар и е разработена след проучване сред 75 фирми, търгуващи с детски стоки. Повечето от тях са проявили интерес към специализирания център, в който наемната цена за кв.м. ще е 9.5 евро, заяви собственика на „Планекс” Пламен Андреев. Той не очаква бърза възвращаемост на инвестициите, които само за довършителните работи възлизат на 1.2 млн. евро. Строителството на комплекса е излязло около 5 млн. евро. Той е бил готов още преди 2 години, но се е търсила подходящата пазарна ниша, каза още Андреев.

Варна е на първо място в страната по търговски площи на глава от населението. На 1000 души се падат 350 кв.м., заяви управителят на „Форос” Добромир Ганев. След морския град се нарежда Русе с 300 кв.м. и Стара Загора – 270 кв.м.. В София на 1000 души сега се падат 137 кв.м., но след завършване на строящите се в момента молове показателят ще се изравни с този във Варна.