Шефът на пристанището: Не е нормално някой да кара яхти и за това да плащат докерите
Шефът на пристанището: Не е нормално някой да кара яхти и за това да плащат докерите / Дарик Варна

„Пристанище Варна иска да развива яхтения спорт. Даже е много по-нормално да инвестираме в яхтклуба, ветроходството и морските спортове, отколкото в баскетбол. Но не е нормално да карате яхти и да плащат докерите за това, без да сме ги питали". Това мнение сподели изпълнителният директор на пристанището Петър Сеферов. Той уточни, че на подобно мнение са и колегите му в ръководството на порта.

Сеферов изрази позицията си по повод напрежението около яхтклуба и обявения за утре търг на 19 стари лодки, собственост на порта.

Яхтклубът скочи срещу търга на пристанището

„Не е нормално 26 години след 1989 г., ако искате да карате лодка като туризъм, тя да бъде собственост на държавно предприятие, което и да е то", заяви шефът на варненското пристанище. Той увери, че детското ветроходство няма да пострада. След продажбата на старите яхти, Пристанище Варна ще закупи нови лодки за нуждите на детското спортно ветроходство във Варна.

Яхти на цени от 81 лв. до 59 000 лв. продава варненското пристанище

Ползването на базата от ветроходния клуб няма вече как да остане на досегашното добро отношение, отбеляза Петър Сеферов. Досега Пристанището на добра воля е осигурявало поддръжката на сградата и лодките. Обмисля се обаче вариантът помещения в яхт клуба да бъдат отдавани под наем.

„Пристанището не е длъжно на никой. Ясна ни е обществената значимост на това място, но ние няма да го направим нещо друго, освен яхтклуб. Сградата е построена за това. Но това трябва да става при нормални отношения и не е коректно да се извеждат отпред децата", коментира Сеферов.

Той уточни, че сградата, в която се помещава яхтклубът, е част от терминал „Варна Изток" и е със статут на публична държавна собственост. Собственик на имота е държавно предприятие „Пристанищна инфаструктура", но Пристанище Варна е оператор.