Общината във Варненска област с най-добри показатели за качество на административно обслужване на граждани е Провадия, а с най-лоши – Ветрино. Това са изводите, наложени в резултат от провеждането на проекта по ОПАК „Създаване на хармонична администрация в 12-те общини на Област Варна”. Анализът им е показал, че с най-положителни резултати, освен Провадия, са общините Девня, Белослав и Долни Чифлик, обяви Миглена Бисерска – ръководител на проекта.
Плюсовете в административното обслужване при всички варненски общини, които е установило изследването, са: предприемане на мерки за подобряване на предоставянето на услуги в администрациите, добра компетентност на служителите, ефективно взаимодействие с неправителствени организации, работещ интернет сайт.
Сред отрицателните черти в тази област, засягащи и 12-те варненски общини, са: пропуски в легитимирането на служителите, липса на обслужване он-лайн, лоша информираност на работещите в администрациите относно протичащите в общината процеси и др.
За преодоляване на минусите в дейността на администрациите, са проведени семинари и обучения на служители в администрацията за постигане на прозрачност в обслужването и подобряване на комуникационните умения.
Всички анализи в резултат на проекта са структурирани и обединени в справочник, който е отпечатан и разпространен безплатно в 10 хиляди екземпляра. Той е разпространен във всички общински администрации във Варненско.