Общината ще гледа Транстриумф под лупа
Общината ще гледа Транстриумф под лупа / Дарик Варна, архив
Общината ще гледа "Транстриумф" под лупа
68327
Общината ще гледа "Транстриумф" под лупа
  • Общината ще гледа "Транстриумф" под лупа

Необходим е пълен правен и финансов анализ на „Транстриумф холдинг“, преди общината да реши дали да приеме подаръка, който собственикът на частния превозвач иска да й направи. Около тази теза се обединиха членовете на транспортната комисия към Общинския съвет, които разгледаха предложението на „Транстриумф“ да дари 51% от собствеността си на общината.

„Как да вземем решение за дарението на базата на 1 страничка. Не са ни представени никакви финансови параметри, а ние трябва да знаем какво ще придобием. За мен това е несериозно и обидно“, коментира общинският съветник от ГЕРБ Станислав Иванов.

„Направих си труда да проверя какво е състоянието на дружеството. За миналата година „Транстриумф“ е на загуба. Ние дълговете и лизингите за автобусите ли получаваме с тези 51%“, попита  Марина Панайотова-Карапетян.

Отговорът на заместник-директора на частния превозвач Мирослава Тошева бе, че няма как предложението да е 3 тона, защото ставало дума само за намерение. „Никак не е обидно, че е в рамките на 1  страница. Не знам дали разбирате смисъла, който Антраник Шакариян е вложил. Ако общината въобще има желание да обсъди предложението ни, ние сме насреща“, изтъкна Тошева. Тя потвърди, че за миналата година дружеството е било на загуба в размер на 300 000 лева.

„Досега обаче резултатите ни са били положителни, включително за първите девет месеца на 2013 г. Същевременно „Градски транспорт“ е натрупало 1,7 млн. лева дългове за миналата година“, добави заместник-директорът на „Транстриумф“.

Председателят на Общинския съвет и бивш шеф на транспортната комисия Иван Луков заяви, че каквото и да е решението на общината, няма гаранции, че дружеството ще поеме част от линиите в града. "Това, че общината ще придобие 51% от частния превозвач, не означава, че автоматично ще му бъдат възложени линии. Съгласно проекта за интегриран градски транспорт дружеството, 100% собственост на общината, ще изпълнява само вътрешни линии. Останалите маршрути ще бъдат възложени на подизпълнител. Дали той ще бъде с 51% общинско участие, или 100% частно – ние по регламент сме длъжни да дадем тези линии на конкурс. Няма как те да бъдат директно дадени на определена фирма“, коментира Луков.

Според Деяна Стефанова, адвокат-довереник на Общинския съвет, „Транстриумф“ трябва да представи писмо за намерения. „В изпълнение на Търговския закон и на устава на дружеството предложението следва да бъде отправено като решение на Съвета на директорите на „Транстриумф“ с точно определени параметри.  Трябва да бъдат представени и всички необходими документи за точен и прецизен финансов и правен анализ на съществуващото положение на дружеството, като се вземат предвид отчет за приходи и разходи, годишен финансов отчет, договорите за кредити, за лизинги, поетите задължения и др.“, поясни Стефанова.

Съветниците решиха да обсъдят отново предложението, когато то бъде юридически издържано от страна на частния превозвач.

Репортаж по темата можете да чуете ТУК.