НАП Варна със система за управление на опашките
НАП Варна със система за управление на опашките / netinfo
В регионалния офис на НАП в морската столица вече работи система за управление на административното обслужване на чакащите клиенти. Старт на нововъведението дадоха министърът на държавната администрация и административната реформа Николай Василев и изпълнителният директор на Националната агенция за приходите Мария Мургина.

Варна е един от 26-те офиса на приходната агенция в страната, включени в проекта на министерството за внедряване на система за управление на опашките. Системите съдържат клиентски терминал, оборудван с уред за издаване на билети; екрани на всяко гише; комбиниран екран, разположен на мястото за изчакване. В създадената зона за клиенти са монтирани устройства, които информират чакащите за предлаганите услуги, за времето за чакане и обслужване, насочват и към съответното гише. Заявката на желаната услуга става чрез натискане на съответния бутон, като клиентът получава билет с пореден номер и допълнителна информация за средно време на изчакване и брой чакащи клиенти.

Варненската дирекция разполага с 65 гишета, като обслужването е организирано в съответствие с последните промени в Наредбата за административно обслужване – въведено е гъвкаво работно време, а почивките на служителите са разпределени така, че през целия ден има отворени гишета. В случай, че в края на деня се е натрупала опашка, работното време се удължава с до 2 часа, така че да бъдат обслужени всички клиенти, които вече са влезли в помещението.

Договорът с фирмата-изпълнител на проекта е на обща стойност 914 395 лв. без ДДС.

В НАП – Варна има регистрирани над 100 000 активни фирми. От тях 48 645 са еднолични търговци, 11 140 са упражняващи свободни професии и селскостопански производители, 43 300 са юридически лица. Фирмите, регистрирани по ДДС, са 12 315. В НАП Варна се обслужват над 350 000 клиенти от Варна и областта.