Община Варна трябва да изгради стратегия за агресивна реклама на международния туристически пазар, а не да чака само от държавата да рекламира града, заяви в интервю за Дарик кандидатът за кмет на Варна доц. Миглена Темелкова, издигната от АБВ. Тя даде предложение за интересен продукт, с който да бъде „грабнато” вниманието на потенциалните туристи:
„Туристът обича да бъде грабнат, а не да се засипва с дълги послания и според нас един пъзел с красотите и даденостите на Варна биха впечатлили потенциалните гости на Варна и биха ги мотивирали да изберат града като туристическа дестинация.”
Според Темелкова Варна трябва да заложи на целогодишен и устойчив туризъм. Това може да стане с популяризиране на балнеоложките услуги и културните забележителности на града, смята тя.
„Не е целта да предлагаме масов туристически продукт, от който не печелят държавата и общината, а бавно да вървим от масов към друг вид продукт. Можем да търсим обединение на силите и заедно с кадрите на Медицинския университет, като кинезитерапевти например, да се осигури покритие на потребностите на балнеологията. Това няма да стане за ден, два или месец, необходимо е време, но първите стъпки винаги са трудни”, коментира доц. Темелкова.
Друга идея, която тя предлага, е Варна да стане панаирен център на Северна България, подобно на Пловдив. За целта в свободните земи за производствено предназначение в Западна промишлена зона трябва да се изгради панаирен град, в който да се канят международни компании и фирми.
„Статистиката сочи, че след промените през 1989 г. в Западна промишлена зона имаше 13 000 работници,а сега са едва 1300. Тоест има свободни територии и налична инфраструктура за един панаирен град. Близостта до интермодалния терминал допълнително улеснява превръщането на Варна във важен панаирен център. Една от идеите ни е да се наложи мораториум върху продажбата на земи, които са за производствено предназначение, като част от тези земи може да се ползват за изграждането на такъв център. По този начин ще се привлекат инвестиции, ще има по-висока технологичност на регионалната икономика, а с идването на международни фирми във Варна ще се стимулира и развитието на туризма и ресторантьорството. Струпването на толкова хора би означавало и целогодишен устойчив туризъм, а в момента се наблюдава отлив на туристи от традиционните дестинации. Бъдещето е развитие на скъп и бутиков туризъм, а за да изпреварим тенденциите, ние трябва да сме няколко стъпи напред. Време е общината да преструктурира стратегията си”, каза кандидатът за кмет на АБВ.
Миглена Темелкова смята, че кампанията за местните избори във Варна е била вяла и с опонентите й не са успели да дискутират реалните решения за бъдещето на града, от което са загубили както варненци, така и самите кандидати за кметове. Целта пред нея и кандидатите за общински съветници от листата на АБВ е „да разбият статуквото в местния парламент, да прекратят порочната практика с издаването на разрешителни за строеж „на тъмно” и да спрат свлачищните процеси в Морската градина и бреговата ивица.”
АБВ Варна ще закрие кампанията си в петък с концерт във Фестивалния комплекс, на който се очаква да присъства и лидерът на партията Георги Първанов.
Миглена Темелкова се обяви „за” електронното гласуване, като подчерта, че то няма да отмени традиционния вот, а е алтернативен вариант. „Ние сме твърдо „за” референдумите, но е важно да се обясни на хората, че електронното гласуване няма да замени досегашното - това е просто алтернативен вариант, който дава възможност да се гласува онлайн или традиционно”, завърши тя.
Целият разговор с доц. Темелкова е в аудиозоната.