На разположение в тях ще са експерти, които ще дават консултации на туристите и ще приемат техните жалби и сигнали. Мобилни екипи незабавно ще извършват проверки и ще съдействат на потребителите при отстояване на правата им, както при ползването на предлаганите туристически услуги, така и при пазаруването в търговски обекти.
Целта е да се скъси максимално дистанцията между контролния орган и потребителите, изслушване на техните проблеми по актуални теми, незабавна реакция и търсене на решение на място. От приемните биха могли да се възползват и чуждестранните туристи, които ползват услуги извън заплатения пакет.
Най-често оплакванията при посещение на заведения за хранене и развлечения през Лято 2006 са били свързани с липса на обявени цени и грамажи в менютата, отделно заплащане за сервиз, вписване в сметката на асортимент, който не е бил консумиран и неиздаване на документ за продажба. Постъпили са оплаквания и за предлагане на туристическа услуга в некатегоризирани заведения. Имало е случаи, в които по различни причини се е налагало преместване на туристи от един хотел в друг или създаване на неудобства при дублиране на резервации.
Телефонът, на които можете да потърсите за защита на потребителите във Варна, е 60 37 78, а за Златни пясъци - 355 634.