За момента в общинската комисия по транспорт не се обсъжда въпросът за повишаване на цената на билета за градски транспорт. Това съобщи във варненския ефир на Дарик нейният председател Добромир Джиков.
„Ако питате Градски транспорт, те ще кажат, че цената не отговаря на истинската себестойност. Но трябва да се отчита, че това трябва да бъде социална услуга. Не всички могат да си позволят таксита и автомобили. Ако се наложи повишаване на цената, това ще се направи след анализ и определен минимум от време“, посочи той. По думите на Джиков не е далеч времето, когато ще бъде подписан договор, според който общината ще плаща на Градски транспорт за изминат километър.
Приходите на дружеството са се повишили с 80 процента само за месец, след като през май линиите на „Транстриумф“ бяха прехвърлени на общинския превозвач. Това означава, че Градски транспорт бързо ще покрие задълженията си и ще има възможност да кандидатства по оперативни програми, посочи Джиков. След анализ и в зависимост от новата транспортна схема ще бъде преценено още колко автобуси да бъдат купени. До дни се очаква да заработи и новата система за продажба на билети.
Според председателя на транспортната комисия идеята за постоянен воден транспорт във Варна е добра, тъй като той е по-екологичен и бърз. За целта ще бъде направен анализ до края на юни.
След протестите на шофьори във връзка с определяне на минимални и максимални цени на превоза, в таксиметровия бранш няма напрежение, увери Джиков. Той добави, че методология за определяне на цените няма, затова ангажиментът е вменен на общинските съвети.
„Има заблуда, че общината трябва да упражнява контрол на такситата, а всъщност това прави единствено Автомобилна администрация. Общината може само да решава за броя на колите на територията й. Във Варна определеният брой на таксиметровите автомобили е 3700“, обясни той.