Предполагаемата причина за инцидента с нефтения разлив в района на варненската корабостроителница е запушена мерителна тръба с шлака и ръжда, наслоена по време на ремонта на горивния танк/резервоара/ на кораб “Адалберт Антонов”. От това е последвало неточно замерване на приеманото количество мазут. Поради тази причина горивото е преляло през отдушната тръба, през ватервейса на главна палуба, съобщиха от пресслужбата на БМФ-собственици на “Адалберт Антонов”.
Инцидентът стана около 3 часа тази сутрин, припомня Дарик. Предполагаемото количество гориво зад борд е 200-300 литра. От частната компания "Поддържане на чистотата на морските води" опитаха да ограничат петното, като го оградиха с бонови заграждения. Част от мазаута обаче тръгна към вълнолома на пристанището. Събирането на разлива продължава и в момента с 3 нефтосъбирача.
Проверка на Параходството е установила, че капитанът на кораба, екипажът и аварийната група е действала стриктно съгласно международните правила за борба с нефтени разливи, като и Разпореждане 96 на изпълнителния директор на Изпълнителна агенция Морска администрация.