В ремонта на 12-километровия участък от АМ „Тракия“ - между п. в. „Белозем” и п. в. „Оризово”, са предвидени всички необходими мерки за отводняване на платното, съобщиха от АПИ.
От понеделник ремонтират АМ „Тракия“ между Оризово и Стара Загора
Агенция „Пътна инфраструктура” прави това уточнение по повод твърдения на експерти от Института за пътна безопасност и интерпретациите им в социалните мрежи.
Настилката между 156-ти и 168-ми км на АМ „Тракия“ е с едностранен наклон към банкета и отводняването е решено чрез естествения напречен наклон. По този начин се е отводнявало платното от построяването на участъка от АМ „Тракия” преди повече от 20 г. и там никога не е имало канавка.
Такава не е необходима и сега, тъй като е предвидено изграждането на френски дренаж зад мантинелата. Целта е широкият банкет да не се преoвлажнява. Изграждането на линеен дренаж в целия участък ще гарантира отвеждането и дренирането на водите извън зоната на пътното тяло.
Правителството одобри отчуждаването на имоти, необходими за модернизацията на отсечката Оризово-Михайлово
Към момента земните маси са преовлажнени от дъждовете през миналата седмица и се изчаква изсъхването им, за да започнат изкопните работи за довършване на дренажа и засипването с дрениращ материал.
Според строителните практики, при изразен едностранен напречен наклон и широчина на банкета над 3 м, каквито има в този участък, не е необходимо изграждането на канавка, а регулярно подравняване на банкета и продухване на дренажите.
Като допълнителна мярка за отводняване настилката в ремонтирания участък е и по-висока от банкета.
От понеделник ремонтират АМ „Тракия“ между Оризово и Стара Загора
Агенция „Пътна инфраструктура” прави това уточнение по повод твърдения на експерти от Института за пътна безопасност и интерпретациите им в социалните мрежи.
Настилката между 156-ти и 168-ми км на АМ „Тракия“ е с едностранен наклон към банкета и отводняването е решено чрез естествения напречен наклон. По този начин се е отводнявало платното от построяването на участъка от АМ „Тракия” преди повече от 20 г. и там никога не е имало канавка.
Такава не е необходима и сега, тъй като е предвидено изграждането на френски дренаж зад мантинелата. Целта е широкият банкет да не се преoвлажнява. Изграждането на линеен дренаж в целия участък ще гарантира отвеждането и дренирането на водите извън зоната на пътното тяло.
Правителството одобри отчуждаването на имоти, необходими за модернизацията на отсечката Оризово-Михайлово
Към момента земните маси са преовлажнени от дъждовете през миналата седмица и се изчаква изсъхването им, за да започнат изкопните работи за довършване на дренажа и засипването с дрениращ материал.
Според строителните практики, при изразен едностранен напречен наклон и широчина на банкета над 3 м, каквито има в този участък, не е необходимо изграждането на канавка, а регулярно подравняване на банкета и продухване на дренажите.
Като допълнителна мярка за отводняване настилката в ремонтирания участък е и по-висока от банкета.