/ Община Стара Загора
20 автомобила, които са излезли от употреба, са принудително премахнати до юли месец от междублокови пространства и общински паркинги в Стара Загора. Образувани са над 150 преписки за излезли от употреба МПС. Над 90 от описаните през тази година са доброволно предадени в център за разкоплектоване.
 
Включването на МПС в процедурата по преместване от държавна или общинска собственост включва връчване на предписание на собственика, след което започва да тече 14-дневен срок, в който е редно автомобилът да бъде премахнат.

Според нормативната уредба - преместването му на друга локация, освен частен имот или специализирана площадка за разкомплектоване, не спира вече стартиралата процедура.

принудително премахване
Община Стара Загора

Общината организира заедно с  представители на сектор „Пътна полиция“ и фирмата, поддържаща площадката за разкомплектоване, периодично мероприятия по репатриране на отговарящите на критериите автомобили.

Излезлите от употреба МПС, които се намират върху общинска или държавна собственост и които не са предадени доброволно от собствениците си в център за разкомплектоване, се транспортират принудително до такъв.

Площадката се намира в кв. „Индустриален“ и за нея отговаря фирма „ДК Софтрейд“ ЕООД. Дейностите по третиране и оползотворяване на този тип МПС са в изпълнение на Закона за управление на отпадъците и Наредба за излезлите от употреба моторни превозни средства.
 
Проверки се извършват редовно и по информация на граждани, които са забелязали паркирани от дълго време коли, видимо в лошо състояние, на които липсват стикери за техническа изправност или са без регистрационни табели.
 
Сигнали може да бъдат подавани на безплатния Горещ телефон на Община Стара Загора - 0800/ 157-37.