От нула до шест часа сутринта могат да преминават автомобили, които зареждат магазини, разположени в пешеходната зона на Стара Загора. Това са единствените разрешителни, които сме издали от началото на годината, обясни зам.-кметът Йордан Николов. Режимът е регламентиран в общинска наредба, която е приета в края на миналата година от местния Общински съвет. Коментарът на Николов бе по повод подписката, с която старозагорци настояват за тотална забрана за преминаване на моторни превозни средства в централната градска част. Искането е заради трагичната смърт на четиригодишното дете, което бе премазано в понеделник вечерта.
Общинска администрация обмисля дали да спре и нощното зареждане на автомобили в пешеходната част на Стара Загора, обясни ресорният зам.-кмет Йордан Николов:
„Талоните, които сме издали за зареждане в пешеходната зона, са от 0 до 6 часа сутринта. Всеки един, който влиза през деня извършва престъпление. Контролът се осъществява от КАТ и общинска полиция. Съставени са десетки актове за по 60 лева-толкова струва един човешки живот. Това обаче са законите, но те дават възможност на хора, които могат да си платят да навлизат в зоната и да ги нарушават. На тях не им пука. Аз обвинявам онези, които не спазват закона. Общината си е свършила работата като е поставила необходимите знаци. Нали няма никой над закона? Не може да запушим всички улици с бариери или с кашпи".
Обещаните от кмета Живко Тодоров преградни кашпи на пресечката към пешеходната улица, на която загина детето, бяха поставени още вчера. Старозагорци обаче се питат кой нареди да се махнат онези, които седяха там с години. Зам.-кметът от времето на д-р Евгений Желев Тихомир Димитров твърди, че те са поставени в началото на 2000 година, а колегата му от предишния мандат на ГЕРБ Белчо Белчев е категоричен, че не е издавал заповед за премахването им. През 2010 година имаше предложение да бъде отворена за движение бул. "Цар Симеон Велики" до ул. "Кольо Ганчев". Тогава Белчев разясни, че северозападният ъгъл на СОУ „Васил Левски" ще бъде ограничен с ограда, за да се избегнат инциденти. Предложението срещна сериозен граждански отпор и не бе реализирано, въпреки че бе положена маркировката северно от училището за 45 - местен паркинг. Само можем да гадаем дали бетонните кашпи не са били преместени тогава, коментират старозагорци.
Над 14 000 граждани се включиха в подписката, с която се иска пълна забрана за движението на автомобили в центъра на Стара Загора. Подписката бе организирана вчера, часове след като в близост до училище „Васил Левски" на пешеходната зона бе убит 4-годишния Паоло.