Изключителен интерес предизвика кампанията „Алкохолът е лош шофьор" в Стара Загора този уикенд, информират от пресцентъра на ОДМВР - Стара Загора.
Целта е да се повиши информираността за рисковете от шофиране в нетрезво състояние, отговорната консумация на алкохол и отговорното поведение на пътя. Старозагорци можеха да тестват специални „алкохолни" очила. Те възпроизвеждат наличието на 1.1 промила алкохол в кръвта и симулират промяната на възприятията на водача в това състояние.
Всеки имаше възможност да усети в безопасни за себе си условия и как алкохолът влияе на поведението му - замъглява виждането, забавя реакциите, намалява възможността за реална преценка на ситуацията. След тестовете всеки един участник беше категоричен, че в подобно състояние е трудно да се пази равновесие, и е изключено да се управлява автомобил.
В допълнение на тестовете с алкохолни очила, екипите на „Алкохолът е лош шофьор" призоваваха участниците, излезли с автомобил, да изберат един от тях, който да е „шофьор" на компанията, и който да не употребява алкохол. По този начин той би могъл безопасно да прибере приятелите и себе си по домовете им в края на вечерта. Не малко старозагорци проявиха готовност да поемат този ангажимент. В рамките на кампанията екипите на „Алкохолът е лош шофьор" предоставяха и информационни материали, които информират за рисковете от шофиране при различен процент промили алкохол в кръвта.
През следващата седмица - на 30 септември и 1 октомври, кампанията „Алкохолът е лош шофьор" продължава в Бургас и Хасково.