Бюджетът на Община Раднево за 2014 година в приходната част възлиза на 17 029 651 лева. От държавната администрация общината ще получи субсидия за делегираните от нея дейности в размер на 5 954 612 лв., общата изравнителна субсидия е 902 300 лв., трансферът за зимно поддържане и снегопочистване е 88 900 лв. и целевата субсидия за капиталови разходи възлиза на 472 400 лева. Очакваните данъчни постъпления са в размер на 1 509 200 лв, а неданъчните 8 212 015 лв. От последните най-голям дял заемат планираните приходи от концесии - 5 771 306 лв., в т.ч. от общински обекти - 25 000 лв.
Съществува опасност от ненавременно получаване на концесионното възнаграждение от Министерството на икономиката и енергетиката за концесията на „Мини Марица изток". През 2014г. трябва да получим общо 5 746 000 лв. за тази и за миналата година. 44% от сумата е за плащания по изпълнявани проекти, 43% за разходи по дейности на общината и 13% в резерв. Забавеното им, ненавременно получаване ще затрудни изпълнението на бюджета по направеното разпределение на средствата за временни безлихвени заеми във връзка с реализацията на проекти, за социални дейности, култура, спорт и здравеопазване.
Най-голямото разходно перо, както и предишни години е функция "Образование". Общо парите са в размер на 5,3 млн. лв., от които 3,6 млн. лв. са от държавата, а за дофинансиране и за издръжка, са планирани 1,6 млн. лв. от собствени средства за осигуряване високото качество на дейността.
Хигиената и чистотата са първостепенна задача на общината и за там са заложени 2 487 431 лв., включващи необходимите разходи за осигуряване на съдове за съхраняване на битовите отпадъци - контейнери, кофи и други, събиране, включително разделно на битовите отпадъци и транспортирането им до депата или други инсталации и съоръжения за третирането им; проучване, проектиране, изграждане, поддържане, експлоатация, закриване и мониторинг на сметищата или други инсталации или съоръжения за обезвреждане, рециклиране и оползотворяване на битови отпадъци, включително отчисленията по чл. 60 и 64 от закона за управлението им; почистване на уличните платна, площадите, алеите, парковите и другите територии от населените места, предназначени за обществено ползване.
В капиталовата програма са включени 23 обекта. Планирани са 26 674 лв. за изграждане на заграждения за контейнери, 253 600 лв. са за проектиране и построяване на площадка за биологично третиране на биоразградими отпадъци от растителен произход, в което влиза и строителния надзор, ще се направи и събирателно съоръжение на депо за битови отпадъци за 10 000 лв., както и закупуване на дробилка на стойност 40 000 лв. Планиран е и капиталов трансфер за МБАЛ „Д-р Димитър Чакмаков".
Във връзка с изпълнение на „Интегриран воден проект за изграждане на ГПСОВ и изграждане и разширение на ВИК мрежата на гр. Раднево" Общински съвет-Раднево взе Решения за даване на съгласие за ползване на кредити от Фонд ФЛАГ ЕАД с № 550 и № 551 от 31.10. 2013г., които са в размер съответно на 7 064 021 лв. и 4 935 979 лв. или общо 12 000 000 лв.. и са отражение на дадените уверения от страна на фонда, че лимитът на отпусканите кредити за всяка община ще бъде завишен от 10 милиона на 12 милиона, но към 7 февруари 2014г. промяна в тази насока няма. В тази връзка, и в хипотезата на забавени концесионни плащания, с цел гарантиране на финансов ресурс, който ще обезпечи междинните плащания по водния цикъл, е необходимо ползването и на банков кредит в размер на 2 млн.лева, които фонд ФЛАГ не може да осигури.
Размерът на резерва в общинската хазна е 1 164 787 лв.