Държавната реклама и политика в областта на селския туризъм през последните години е изключително слаба. По данни на Асоциация на българските села за реклама на най-разпространения по територия тип туризъм у нас, който играе и съществена роля за социално-икономическото развитие на селските региони, държавата не отделя на практика никакво специално внимание.
Напротив, оказва се, че Министерството на туризма харчи държавни и европейски средства за непрофесионално направени реклами, без ясна визия, целева насоченост и концепция към търсената аудитория. Освен това през последните години ключовите думи "селски туризъм" липсват в лексиката на официалните изказвания по време на публичните мероприятия на ресорното министерство, смятат от АБС.
Липсата на тясна ангажираност по въпроса за национална и чуждестранна реклама на селския туризъм води до публикацията на експресни и необмислени рекламни материали, които рекламират под наименованието селски туризъм, градски дестинации като Велико Търново, Добрич, Златоград и т.н.
В Националната стратегия за туризма липсва ясно изразена концепция за инвестиции в обновяване и облагородяване, маркетиране и рекламиране на архитектурните и природни забележителности в селата у нас, които всъщност са основният притегателен фактор за туристите.
Към момента липсва и национална система за акредитация на местата за настаняване в селския туризъм и фирмите, опериращи в този сектор, която да включва критерии, минимални стандарти, символика, формални механизми за контрол и обработка на туристическите рекламации.
По отношение на Програмата за развитие на селските райони - ПРСР 2014-2020 и възможностите за финансиране по мярка 6.4, която подкрепя с европейска субсидия инвестициите в селски туризъм, липсва ясна координация и публичност между Министерството на туризма и Управляващия орган по ПРСР, които да приложат ефективни механизми срещу фиктивното усвояване на европейски средства. Все още не е ясно как ще се проконтролира и предотврати дублирането на лошата практика от предходния програмен период, когато средствата за селски туризъм послужиха за построяване и ремонти на частни къщи, вили и имения.
Асоциация на българските села призовава да се предприемат спешни мерки срещу изброените по-горе слаби звена в управлението и да се използва максимално ефективно и целесъобразно потенциалът на селския туризъм, който заедно със земеделието е приоритет за развитие на селските райони в цяла Европа, но не и в България към момента.