/ Георги Димитров
Столичният кмет Йорданка Фандъкова и независимият общински съветник Борис Бонев обявиха мащабен проект за подобряване на движението по няколко основни артерии в центъра на София.

Георги Димитров

В парка на НДК те обявиха, че движението по няколко централни булеварда ще бъде преосмислено и направено по-безопасно и удобно.

Георги Димитров

Основната промяна засяга бул. „Патриарх Евтимий“, където ще бъдат обособени велоалеи и нова бус лента.

Георги Димитров

“В този проект е помислено за всички участници в движението и това е един проект, който показва и нашата визия за превръщането на София в град на хората“, каза кметът на София. Той включва всъщност няколко участъка не само бул. „Патриарх Евтимий“, бул. Витоша, Фритьоф Нансен. “Част от тези проекти са работени и досега, но едно от големите постижения на този проект, че всъщност е комплексен и дава много, много решения. Две еднопосочни велоалеи всъщност свързват 6 съществуващи велотрасета в мрежа“, посочи още тя.

Двупосочното движение на автомобили по „Фритьоф Нансен" е разгледано в този проект. „Откъм страната на бул. „Витоша" велоалеята се сваля на пътното платно“, каза още Фандъкова. „Проектът създава този баланс между всички участници в движението, между всички хора и това е един за мен включително и социален проект, който ни учи да живеем заедно и да имаме споделено движение", подчерта Фандъкова.

Георги Димитров

Главният архитект на София Здравко Здравков каза, че с представения днес проект отговарят на няколко въпроса как да увеличат приоритета на велосипедния транспорт в града. „Изключително е важно да предоставим на хората свързани велосипедни трасета, които да дават възможност да предпочетат хората велосипеда пред личния автомобил. Когато им предоставим фактора време, фактора свързаност и привлекателност на трасето, много хора биха слезли от автомобилите си и биха пътували с велосипед“, посочи той.

Георги Димитров

Главният архитект подчерта, че именно този проект свърза няколко съществуващи велотрасета и създава един много по-голям хоризонт за развитие на велосипедното предвижване в града. „Това е малка част от проектите, които правим. Предстои ни свързване на големите квартали „Дружба“ и Младост с центъра на София, както и развитие на няколко по-малки къси парчета, които да дадат възможност да свържем по бул. Пушкин до кръговото на Бояна с ново велосипедно трасе, така че да може да осигурим и качване на велосипедисти до планината“, каза Здравков.
БГНЕС