Столична община подписа договор да доставка на осем метровлака, които ще се движат по трета метролиния.
Подписването на договора се състоя в присъствието на кмета на София Йорданка Фандъкова.
Столична община купува осем нови метровлака
По думите на Фандъкова развитието на метрото в София е един от най-важните приоритети, а задачата на кмета е постоянно да подкрепя екипа на "Метрополитен" ЕАД с осигуряване на финансиране и със защита на докладите в Столичен общински съвет (СОС).
Успяхме да постоим до този момент 80% от съществуващите метролинии, в момента разширяваме третата метролиния от кв. „Хаджи Димитър“ до кв. „Левски“, посочи Фандъкова и допълни, че се надява след приключване на обжалванията да стартират изглаждането на метрото през район „Слатина“. Кметът обясни, че когато това разширение бъде готово, ще има нужда от нови влакове.
Експертите показват, че за да се осигури работата на цялата метролиния, след завършването на третата линия, ще са необходими 38 влака, като в момента по нея се движат 30, каза Фандъкова и допълни, че затова са направили процедура и днес беше подписан договорът за доставка на осем нови метровлака.
Влаковете са възможно най-съвременните, най-автоматизираните, хората вече ги познават, посочи още кметът. Тя обясни, че срокът на доставка е три години, а цената е 68.8 млн. евро. Отново разчитаме на подкрепа от Европейската комисия и Оперативна програма "Транспортна свързаност", за финансиране на тези влакове, каза още Фандъкова.
По думите на кмета на София, в следващите един-два месеца, предстои да започнат разширението в кв. „Обеля“, където се очаква нова метростанция с един километър линии. Тя ще бъде много важна за облекчаването на първа и втора метролиния, а също и за изграждането на Интермодален хъб, който ще бъде изграден на тази станция, каза Фандъкова и обясни, че там се очаква освен метростанция, да има също така ЖП гара и автогара в перспектива.
В същото време осигурихме трасето за изграждането на още две метростанции в район „Люлин“ до Околовръстен път, както и трасето за метрото до бул. „Черни връх“ през кв. „Витоша ВЕЦ Симеоново“ до кв. "Студентски град", която е много важен участък. Едно доста критикувано трасе - от район „Младост“ до "Околовръстен път" също предстои да започне, посочи кметът. По думите ѝ то е много важно, защото предполага бъдеща връзка със Симеоновския лифт.
Оставям на другия кмет много задачи, подготвени проекти, подготвени процедури, включително и сключени договори, каза Фандъкова и допълни, че се надява софиянци да изберат хора, които знаят, че метрото е от изключителна важност, както за осигуряване на устойчивото развитие на София, така и за удобството на гражданите.
За съжаление, не всички политици са мислили така през годините, посочи Фандъкова и допълни, че и в момента има обжалване за метрото през район „Слатина“. Ние имаме пълна готовност да започне строителството с избрани изпълнители и подготвени процедури, но за съжаление две процедури се обжалват и трябва да чакаме решението на съда, обясни кметът.
Към настоящия момент трета метро линия е с 12 метростанции и дължина от 12 км. Линията свързва кв. "Горна Баня" с кв. "Хаджи Димитър", през кв. "Овча Купел" и централната част на града. В ход е строителството на три нови станции по бул. "Вл. Вазов“. Предстои започване на строителството на отклонението през ж.к. "Слатина" до бул. "Цариградско шосе" (с 6 нови метростанции). По този начин до 2026 г. трета линия ще наброява 21 метро станции.
Новодоставените осем влака от Дружество по закона за задълженията и договорите (ДЗЗД) „Симетро София (обединение на СИМЕНС МОБИЛИТИ ЕООД - България, СИМЕНС МОБИЛИТИ АВСТРИЯ и НЕВАГ С.А - Полша) ще бъдат оборудвани със системи за управление и безопасност, съвместими и работещи с монтираните системи и съответното пътно оборудване на Трета метролиния, посочват от общината.
Подписването на договора се състоя в присъствието на кмета на София Йорданка Фандъкова.
Столична община купува осем нови метровлака
По думите на Фандъкова развитието на метрото в София е един от най-важните приоритети, а задачата на кмета е постоянно да подкрепя екипа на "Метрополитен" ЕАД с осигуряване на финансиране и със защита на докладите в Столичен общински съвет (СОС).
Успяхме да постоим до този момент 80% от съществуващите метролинии, в момента разширяваме третата метролиния от кв. „Хаджи Димитър“ до кв. „Левски“, посочи Фандъкова и допълни, че се надява след приключване на обжалванията да стартират изглаждането на метрото през район „Слатина“. Кметът обясни, че когато това разширение бъде готово, ще има нужда от нови влакове.
Експертите показват, че за да се осигури работата на цялата метролиния, след завършването на третата линия, ще са необходими 38 влака, като в момента по нея се движат 30, каза Фандъкова и допълни, че затова са направили процедура и днес беше подписан договорът за доставка на осем нови метровлака.
Влаковете са възможно най-съвременните, най-автоматизираните, хората вече ги познават, посочи още кметът. Тя обясни, че срокът на доставка е три години, а цената е 68.8 млн. евро. Отново разчитаме на подкрепа от Европейската комисия и Оперативна програма "Транспортна свързаност", за финансиране на тези влакове, каза още Фандъкова.
По думите на кмета на София, в следващите един-два месеца, предстои да започнат разширението в кв. „Обеля“, където се очаква нова метростанция с един километър линии. Тя ще бъде много важна за облекчаването на първа и втора метролиния, а също и за изграждането на Интермодален хъб, който ще бъде изграден на тази станция, каза Фандъкова и обясни, че там се очаква освен метростанция, да има също така ЖП гара и автогара в перспектива.
В същото време осигурихме трасето за изграждането на още две метростанции в район „Люлин“ до Околовръстен път, както и трасето за метрото до бул. „Черни връх“ през кв. „Витоша ВЕЦ Симеоново“ до кв. "Студентски град", която е много важен участък. Едно доста критикувано трасе - от район „Младост“ до "Околовръстен път" също предстои да започне, посочи кметът. По думите ѝ то е много важно, защото предполага бъдеща връзка със Симеоновския лифт.
Оставям на другия кмет много задачи, подготвени проекти, подготвени процедури, включително и сключени договори, каза Фандъкова и допълни, че се надява софиянци да изберат хора, които знаят, че метрото е от изключителна важност, както за осигуряване на устойчивото развитие на София, така и за удобството на гражданите.
За съжаление, не всички политици са мислили така през годините, посочи Фандъкова и допълни, че и в момента има обжалване за метрото през район „Слатина“. Ние имаме пълна готовност да започне строителството с избрани изпълнители и подготвени процедури, но за съжаление две процедури се обжалват и трябва да чакаме решението на съда, обясни кметът.
Към настоящия момент трета метро линия е с 12 метростанции и дължина от 12 км. Линията свързва кв. "Горна Баня" с кв. "Хаджи Димитър", през кв. "Овча Купел" и централната част на града. В ход е строителството на три нови станции по бул. "Вл. Вазов“. Предстои започване на строителството на отклонението през ж.к. "Слатина" до бул. "Цариградско шосе" (с 6 нови метростанции). По този начин до 2026 г. трета линия ще наброява 21 метро станции.
Новодоставените осем влака от Дружество по закона за задълженията и договорите (ДЗЗД) „Симетро София (обединение на СИМЕНС МОБИЛИТИ ЕООД - България, СИМЕНС МОБИЛИТИ АВСТРИЯ и НЕВАГ С.А - Полша) ще бъдат оборудвани със системи за управление и безопасност, съвместими и работещи с монтираните системи и съответното пътно оборудване на Трета метролиния, посочват от общината.