Столичната община няма да търси нови частни транспортни оператори, след като изтекат договорите на настоящите. Първият контракт изтича през ноември т.г., той е с фирмата „Карат С” на транспортния бос Миролюб Столарски. Договорът е за шест линии - 300, 42, 54, 68, 84 и 90. След изтичането му те ще бъдат отдадени пряко на общинската фирма „Столичен автотранспорт”.
„През 2007 г., когато бяха избрани частни фирми, мотивът беше, че общината няма възможност да инвестира в нови превозни средства, а това вече не е така”, каза зам.-кметът по транспорта Любомир Христов, цитиран от в. „Сега”.
Според Христов има логика така да се процедира и с останалите частни фирми. До 2017 г. постепенно изтичат договорите и на останалите фирми - „Еридан транс”, която има една линия, „Юнион Ивкони” за три линии и „Карат С” - 14 линии.
След развода частниците ще си приберат автобусите. От общината обаче успокоиха, че няма опасност линиите да останат необслужени, защото до края на годината общината очаква да приключи процедурата за доставка на нови 110 автобуса. Те обаче не са с европари, а общината тегли за тях заем.
Вече има избрана банка, която да отпусне заем на Центъра за градска мобилност, за да покрие дълговете си от над 80 млн. лв. Заемът от 81 млн. лв. ще бъде отпуснат от Българската банка за развитие. Усвояването му ще бъде постепенно през следващата една година, а погасяването му ще е в следващите 9 години.