Млади хора предлагат конкретна идея за въвеждане на нощен транспорт
Млади хора предлагат конкретна идея за въвеждане на нощен транспорт / снимка: БГНЕС, архив
Млади хора предлагат конкретна идея за въвеждане на нощен транспорт
79989
Млади хора предлагат конкретна идея за въвеждане на нощен транспорт
  • Млади хора предлагат конкретна идея за въвеждане на нощен транспорт

Нощният транспорт в големите градове в Европа е задължителен елемент, проблемът е в София, която не го приема като такъв. Това обясни Гергин Борисов от организацията „Спаси София" по повод идеята за въвеждане на нощен транспорт.

Предложението не е внесено все още, но е имало експеримент преди няколко години, който по думите на Борисов, общината е саботирала, като не е разпространила информация за пуснатите три линии през късните часове.

Борис Бонев обясни, че ще има интерес към инициативата, защото използването на таксита е заради липсата на алтернатива. Идеята е за 6 линии със спирка площад „Света Неделя" и почасово билетче за 1.50 с възможност за прекачване.

„Нашата концепция включва линии, които да тръгват от големите комплекси, да ги обслужват максимално и след това по най-прекия възможен път да достигат до центъра, като концепцията ни е с шест линии. Имаме и едно допълнителна седма, която минава и през двата терминала на Летище София и стига до централната трансферна спирка, която е „Света Неделя", обясни Бонев.

Всички шест линии трябва да се събират на площад „Света Неделя", където се предвижда петминутен трансферен прозорец, през който пътниците ще могат да слязат от единия автобус и да се качат на другия.

„За да може с един билет, който предвиждаме да струва 1.50 лв., да могат да пътуват в рамките на цялата нощна система и да достигнат до всяка една точка. Този билет трябва да важи час и половина", допълни Бонев.