/ iStock/Getty Images
Новата е-услуга за смяна на адресна регистрация на Столична община вече е изцяло интегрирана със системата за плащане на Министерство на електронното управление.

"С това пилотната фаза приключва и се завършва един успешен проект в партньорство с фондация Bloomberg Philanthropies. Всички райони вече работят успешно със системата и реално обслужват гражданите много по-бързо от обявения двудневен срок". Това обяви зам.-кметът по дигитализацията на София Генчо Керезов, съобщиха от Столична община.

Предлагат електронните услуги да се заявяват без електронен подпис от физически лица

Независимо от това, с решение на Министерски съвет от вчера, 3,5 милиона лева, предназначени за съвместен проект с МЕУ за автоматизиране на административния ход на общински услуги, няма да бъдат предоставени от държавата, която ги пренасочва за други нужди.

В рамките на проекта трябва да се разработи инструмент, който всички общини в България да могат да ползват. Гражданите биха могли да получават веднага резултат за над 50 услуги, без да се налага човешка намеса в общинските администрациии.

Това ще забави електронното управление в цялата страна. „Това няма да ни откаже. Напълно наясно сме какво трябва да се случи и просто ще изчакаме по-спокойни политически и финансови времена“, съобщи Керезов.