Над 55 хиляди клиенти са обслужени в Офиса на НАП в Сливен от началото на годината. Най-голям е броят на гражданите и фирмите посетили приходната администрация с цел подаване на данъчни или осигурителни декларации - 38 на сто от всички обслужени клиенти.
Близо 15 хиляди са ползвали услуги по Закона за здравното осигуряване - справки за здравноосигурителен статус, подаване заявления за напускане и завръщане в страната, издаване на удостоверения за непрекъснати здравноосигурителни права.
От приходната администрация припомнят, че българските граждани, които са напуснали страната преди 31 декември 2011 г., могат да се освободят от плащането на здравноосигурителни вноски у нас и за стари периоди, ако не са живели по това време в България. С
редното време за обслужване на клиент е 7 минути при допустими до 10 минути, отчита системата за управление на опашките, като най-бързо са обслужвани клиентите посетили администрацията с цел уточняване на здравноосигурителния си статус.
Пак от справка в системата е видно, че е извършена промяна в регистрацията на повече от 3 хиляди самоосигуряващи се лица от област Сливен, а своя ПИК / персонален идентификационен код/ са получили 350.