/ община Сливен
От „Градска мобилност“ припомнят правилата за заплащане с SMS за Синята зона.

При изпращане на SMS на кратък номер 1344 за престой в Синята зона, задължително трябва да се провери отговора от мобилния оператор. За това припомни Димитър Пантелеев - директор на ОП "Градска мобилност"-Сливен.

„Паяк” под наем ще вдига колите в обхвата на "синята зона"

„Имаме случаи, в които мобилният оператор връща отговор, че има технически проблем и не може да таксува своите абонати“, каза Пантелеев.

В този случай клиентите не са таксувани и трябва да заплатят престоя си в синята зона чрез някой от другите варианти - билет от паркоавтомат, талони за предплатено паркиране или директно на служител от ОП "Градска мобилност".

„Техническите проблеми при невъзможността за заплащане чрез SMS са изцяло на мобилните оператори. Системата за таксуване чрез SMS е разработена от тях, а те изпращат информация към ОП "Градска мобилност" само на успешно таксуваните съобщения“, каза в допълнение Димитър Пантелеев.

Въведоха предплащане чрез СМС за "синя зона"

Клиентите на българските мобилни оператори могат да заплатят престоя си в Синята зона чрез изпращане на SMS, съдържащ държавния регистрационен номер на автомобила, на кратък номер 1344.

С един SMS се заплаща един час престой. Стойността на самия SMS се определя в съответствие с конкретния тарифен план на мобилния оператор. SMS за самотаксуване следва да бъде изпратен веднага след паркиране на автомобила върху паркомясто в Синя зона.

Системата автоматично ще върне отговор с SMS за статуса на заявката за паркиране.

Съдържанието на SMS-а трябва да възпроизвежда буквално съдържанието на държавния регистрационен номер на автомобила.
ОП "Градска мобилност" не носи отговорност за неправилно въведена информация.

Винаги трябва да се прави проверка дали държавният регистрационен номер на автомобила отговаря на този, посочен в SMS-а, с обратен отговор от системата.

Съдът отхвърли протеста на Окръжна прокуратура за синята зона

Няколко минути, преди изтичане на заплатеното време, се получава подсещащ SMS, че трябва да се заплати отново или автомобилът да напусне зоната. В случай, че водачът изпрати SMS преди изтичане на времето, то се удължава автоматично с още 1 час.

При съобщение за невъзможност за таксуване SMS, следва да изберете друг начин на заплащане на престоя си: с предварително закупен еднократен талон или с талон от паркинг автомат Presto Europe.