Димитър Илиев е водач на Рали Сливен след първия ден
Димитър Илиев е водач на Рали Сливен след първия ден / Дарик Сливен

 

Екипажът Димитър Илиев/Янаки Янакиев (Skoda Fabia S2000) води след първите 9 етапа от Рали Сливен. Българският пилот натрупа аванс от 11.6 секунди пред най-сериозния си опонент до момента Петър Гьошев (Peugeot 207 S2000). Трети, на 1.33 минути, се движи Игнат Исаев (Mitsubishi Lancer Evo 9), който обаче се състезава единствено на националното първенство и класирането му не важи за IRC.

 

Така трети в генералното класиране е Тодор Славов (Renault Clio R3), който изостава на 2:24.9 минути. Варненецът е начело при автомобилите с един двигателен мост. Непосредствено след него е турският пилот Ягиз Авджъ (Ford Fiesta S2000), който макар и с кола от по-горния клас, изостава с 10 секунди от Тодор Славов.

 

Янаки Янакиев, навигатор на Димитър Илиев заяви, че „във връзка за сигурността на екипажите, предлагаме етапът „Кантона" да се съкрати. Днес там на изкачване (като „Стара река") карахме на макадам, а не асфалт. А утре отсечката е на спускане и сме първа кола. Ще бъде най-трудно за нас. Надявам се организаторите да го вземат предвид. Става въпрос за безопасност. Предлагаме етапът да бъде скъсен до разклона, което е около 7-11 километра”.

 

Денят ще се запомни и с няколко сериозни инцидента. Представящият се отлично Пламен Стайков (Mitsubishi Evo 9 R4) по време на третия етап Котел 1 спука задна гума, а в предния капак му се заби клон. Той успя да завърши отсечката, но малко след това напусна надпреварата.

 

В същата отсечка тежко катастрофира турският екипаж Ейтан Халфон/Седат Бостанджъ (Ford Fiesta R2), който излетя от пътя. Състезанието бе спряно за повече от 40 минути, а пилотът и неговият навигатор бяха откарани в болницата в Котел. Там им бе оказана медицинска помощ, след което бяха преместени в болницата в Сливен. Там ще им бъдат направени допълнителни медицински изследвания, като се очаква най-късно в неделя сутринта да бъдат изписания.

 

От състезанието при серийните автомобили отпадна каращият с румънски лиценз италианец Марко Темпестини (Subaru Impreza R4). При него се повреди турбото и той напусна надпреварата след 7-и етап Котел 2.