E. on дърпа шалтера на длъжници
E. on дърпа шалтера на длъжници / netinfo

"Ако Държавната комисия за енергийно и водно регулиране уважи искането на НЕК за 24% увеличение цената на тока, ние също ще сме принудени за искаме повишаване на цената", това каза в Шумен членът на Управителния съвет на "Е. on" Райнхард Ашендорф. Той уточни, че компанията не води агресивна ценова политика, поради което евентуалното увеличение няма да бъде драстично.

Експертна група от специалисти на “Електроразпределние” ще обходи 10-те общини в Шуменска област и ще се запознае на място с проблемите в електропреносната мрежа. Това стана ясно след среща между представители на “Е. on –България”, кметове на общини в региона и големи бизнес клиенти на дружеството. На срещата присъства и шуменския областен управител Красимир Костов. Проверката, която ще извърши работната група, трябва да приключи до края на този месец. Ще бъдат проверени уличното осветление, фактурирането и отчитането на електрическа енергия и смяната на проведниците за ниско и средно напрежение.

Райнхард Ашендорф съобщи още, че в края на месеца "Е. on" ще започне да спира тока на големите си длъжници, което не са плащали ел. енергия от месец октомври, миналата година. Г-н Ашендорф, напомни, че стопанските клиенти трябва да платят задълженията си до три дни след срока във фактурата, а за битовите абонати този срок е до 10 дни.

40 000 000 лв. ще бъдат инвестирани в 9 области в страната за подобряване качеството на услугата, предоставяна от "Е. on". Близо 80% от сумата ще бъдат вложени за подмяна на електроемри и ел. табла, инвестиции в регионалните центрове и реализация на проекти. Около 2 500 000 лв. ще бъдат използвани за подобряване нивото на напрежение.

Ашендорф уточни, че на телефона на "Е. on" за потребители, на ден се обаждат над 20 000 клиенти, което води до често блокиране на линията. Причината е, че coll-центъра е изграден на базата на немски показатели, според които се предвиждат до 4 000 обаждания на ден.