Част от клиентите на "Енерго-Про" са полуичили по две фактури през януари. Това съобщават от електроразпределителното дружество. Причината за това е изискването да бъде спазено строгото изпълнение за отчитане на консумираната електроенергия за период не по-дълъг от 31 дни.
В резултат на това, че 5 от месеците в годината имат продължителност по-малка от 31 дни и поради струпването на празнични и почивни дни няколко пъти през годината се получава ежегодно изместване на графика на отчет, поради което възниква опасност в отделен месец група клиенти да бъдат отчетени с период по-дълъг от 31 дни. В подобни случаи утвърдените от ДКЕВР правила за измерване допускат показанията на електромерите да се отчитат повече от един път през месеца, за да не се допусне период на отчет над 31 дни по-късно през годината.
Поради тази причина се е анложило енергоразпределителното дружество да извърши междинен отчет и да издаде втора фактура през месец януари на група клиенти от Североизточна България. Срокът за плащане на тези допълнителни фактури е обичайният (какъвто е бил и през останалите месеци).
Подобни ситуации, в които се налага повторен отчет в даден месец, са свързани с изпълнението на Правилата за измерване на количеството електрическата енергия, приети от ДКЕВР. Стриктното спазване на правилото за отчет не по-дълъг от 31 дни също така налага организирането на отчета по изключително стегнат график, при който служителите извършват отчет и през празнични и почивни дни. Това не винаги е удобно за клиентите и често води до ситуации, при които в празничен ден отчетниците на компанията не могат да получат в очакваното време и ден достъп до електромера, поради отсъствие на клиентите.
Междинното отчитане на електроенергията е еднократно. През месец февруари отчетът и плащането на консумираната електроенергия ще влезе в обичайния ритъм. Битовите клиенти, които през януари са имали междинен отчет и втора фактура, през месец февруари и през следващите месеци ще имат отново по една месечна фактура. Също така техните фактури за февруари ще включват по-кратък месечен отчетен период от обичайния.
В случаите, при които има междинен отчет и клиентите се затрудняват да заплатят задължението си наведнъж, в регламентирания срок, компанията им дава възможност да го разсрочат по облекчена процедура.