Близо 50% от домакинствата в Шуменско имали достъп до интернет през 2013 година
Близо 50% от домакинствата в Шуменско имали достъп до интернет през 2013 година / DarikNews.bg, архив

49.8% са домакинствата в област Шумен, които са имали достъп до интернет в домовете си през 2013 година. Това сочи изследване на Териториалното статистическо бюро в Шумен. В него са участвали над 230 души от 12 населени места в областта - 5 града и 7 села.

Тенденцията за навлизане на новите технологии е положителна, като отбелязаният ръст е 5.1 процентни пункта спрямо предходната 2012 г. По посочения показател през 2013 г. област Шумен се намира на 11-то място сред 28-те области в страната.

Запазва се и тенденцията на растеж в регулярното използване на интернет от лицата в област Шумен, сочи още проучването. През 2013 г. относителният дял на лицата на възраст между 16 и 74 навършени години, използващи интернет всеки ден или поне веднъж седмично е 52.2% , като спрямо предходната 2012 г. за областта е отбелязан значителен ръст от близо 11 процентни пункта.В Шуменско мъжете са по-активни и по-често се възползват от удобствата на глобалната мрежа в сравнение с жените - съответно 54.7 и 49.6%.

Значителни са различията при използването на информационно-комуникационни технологии по образование. 68.9% от лицата с висше образование в областта, ползват регулярно глобалната мрежа. При лицата със средно образование този дял е 63.1%, докато при хората с основно или по-ниско образование едва 28.2% се възползват от възможностите, които интернет предоставя.

През 2013 г. над 13% от хората в област Шумен са използвали глобалната мрежа за взаимодействие с държавната администрация и местното самоуправление. При използването на този вид онлайн услуги мъжете от областта са по-активни от жените, като за страната съотношението е в полза на жените.

По дял на лицата взаимодействали онлайн с публичната администрация през 2013 г., област Шумен се нарежда на 20-то място сред 28-те области в страната.

Данните от изследването показват още, че постепенно се увеличава делът на хората, които пазаруват онлайн.