Анти-СПИН кампания “Бъди в час” в Търговище
Анти-СПИН кампания “Бъди в час” в Търговище / netinfo
През тази седмица Търговище бе част от националната анти-СПИН кампания “Бъди в час”. В нея се включиха представители на РИОКОЗ, младежи от Ученическия парламент към Центъра за работа с деца, БЧК и Младежки дом, както и от пилотните училища в града по проект „Подобряване на сексуалното и репродуктивно здраве на младите хора в България”.

От понеделник до днес бяха организирани Дни на отворените врати по проблемите на сексуалното и репродуктивно здраве в Информационно-образователния център на РИОКОЗ. Пак там имаше прожекции на тематични филми и видеоклипове.

Във всеки от работните дни се осъществи безплатно и анонимно тестване за ХИВ, хепатит В, хепатит С и сифилис в лабораторията на РИОКОЗ - ул.”Цар Освободител”33 (бившето Военно окръжие).

Част от кампанията бе специалното гостуване на д-р Райна Жейнова в ефира на НРТ. Довечера в 19.30ч. е представянето на спектакъла „Последната петък вечер” на театрално-дискусионен клуб „Осем +” в концертната зала на Младежки дом.

Утре - в Деня за борба със СПИН - 1-ви декември младежите ще раздават презервативи, червени лентички и информационни материали на минувачите и ще подредят Алея на анти-СПИН посланията на площад „Стоян Мавродиев”.

Националната информационна анти-СПИН кампания “Бъди в час” се провежда под патронажа на г-жа Зорка Първанова и обхваща периода ноември 2007 г. – май 2008 г. Тя ще протече в три ключови етапа, свързани с 1 декември – Световния ден за борба със СПИН, 14 февруари – Деня на влюбените и третата неделя на месец май – Международния ден за съпричастност със засегнатите от ХИВ/СПИН.

Целта на кампанията е да повиши информираността на младите хора, че рискът от инфектиране с ХИВ може да бъде намален при редовна употреба на презервативи и при полови контакти между верни партньори с установен отрицателен ХИВ-статус. Не съществува риск от заразяване при нормалното битово общуване с хора, живеещи с ХИВ/СПИН, както и не е възможно предаването на вируса при ухапване от комар. Важно послание на кампанията е, че човек, който изглежда напълно здрав, може да бъде носител на ХИВ и това прави задължителна употребата на презервативи при всеки сексуален контакт.