/ Областна администрация
Областният управител Галин Григоров и главният секретар на Областна администрация Русе г-н Симеон Иванов участваха в работна среща относно приоритизирането на участъци и остойностяването на проекти за изпълнение на дейности по почистване на речните легла на територията на Дунавския район за басейново управление, вменени като задължение на областните управители.

Определянето на приоритетни участъци е във връзка с писмо на Министерството на околната среда и водите, съгласно което почистването би трябвало да се извърши през 2019 г., но за пръв път през настоящата година на Областните администрации се очаква да бъде отпуснато финансиране от Междуведомствената комисия към Министерски съвет за извършване проектирането на тези дейности. Срокът за определяне на съответните участъци е до края на август тази година.

Атрактивен пърформанс събира 200 музиканти за Деня на Дунав и Европредседателството

Фокусът при извършването на приоритизацията ще бъде поставен върху това дали съответни рискови обекти са в близост до жилищни постройки или източници на водоснабдяване, както и дали се намират непосредствено до пътна или линейна инфраструктура, електропреносната мрежа, обработваеми земеделски земи или паметници на културата.

Особено внимание ще бъде обърнато и на това дали участъците попадат в райони със значителен потенциален риск от наводнения и дали са възниквали наводнения или критични ситуации от 2011 година насам.

На срещата областният управител г-н Галин Григоров и главният секретар г-н Симеон Иванов повдигнаха въпроса от необходимостта за цялостен подход от страна на една, а не няколко институции, при провеждане на превантивна политика по отношение на водните басейни в областите, респективно в страната.

В дискусията участваха още областните управители на Силистра и Търговище, а домакин беше областният управител на област Разград. Срещата беше ръководена от директорът на Басейнова дирекция „Дунавски район“ инж. Петър Димитров, а на нея присъстваха и представители на Областните администрации на Добрич и Шумен.