Нестандартните предизборни идеи на ОДС в Русе се възприемат с интерес и одобрение, показва телефонно допитване, което доброволци в кампанията направиха миналата седмица в града. Резултатите могат се приемат за представителни, защото се базират на най-малко 840 анкетирани на случаен принцип русенци. Най-важните изводи от допитването са свързани с успеха на предизборните послания и правилно избраната стратегия. Става ясно по категоричен начин, че умереното поведение, позитивната нагласа и ненатрапчивост не само се възприемат добре, но и са търсени от хората "предизборни субстанции".
Участниците в анкетата без да се замислят са успявали да посочат най-малко едно предизборно събитие на ОДС в Русе, за което са чули, чели или видели. Близо 80 на сто от хората улавят скритите послания на кампанията, а повече от 2/3 казват, че с удоволствие следят информациите за събитията, дори и да не могат да присъстват. Обясняват това точно с провокирания интерес от нестандартния подход на кампанията, защото това им повдига самочувствието, че във време на предизборни страсти в Русе се случва нещо различно и интелигентно. Дори и да не са ги виждали, всички анкетирани споменават артистичните и аристократични аксесоари на предизборните събития, които станаха емблематични за ОДС в Русе.
Изводът от това е, че естетиката също работи и трябва да се прилага все по-широко в PR-стратегиите. Това, което е провокирало хората да забележат тази кампания е уважението, с което посланията се отнасят към тях. "Никога досега не съм усещал, че ме уважават и не се смятат за нещо повече от мен", "Не се правят на велики политици, правят кампания без политика, само със себе си" - думи на участници в анкетата. Класацията на нестандартната кампания води обърнатият билборд в началото на ул."Доростол", влизайки от бул."Тутракан", следва т.нар. мексиканска енергийна вълна за подкрепа, усмихнатите електрически крушки, които получава всеки, в чиято глава е"светнала" идея, споделена с ОДС и гражданите на Дървото на желанията, летящите огнени фенери и т.н.
Безспорен фаворит на въпроса "Кое събитие в кампанията ви зарадва?" е Дървото на желанията. В предизборния щаб на коалицията вече втори ден четат и класифицират събраните желания на русенци, които скоро ще бъдат публикувани и още много пъти изречени и прочетени, за да се изстрелят в пространството със стократно повече енергия, отколкото има само в една глава. В оставащите 8 дни на кампанията кандидатът за кмет Борислав Българинов и неговият "open mind"- екип са развихрили фантазии за събития, които зареждат с добра енергия и топлота. Четете сайта http://www.kmetnaruse.com, търсете ги и на страницата във facebook. http://www.facebook.com/zaruse.