НАП на война с опашките
НАП на война с опашките / netinfo
НАП-Русе въвежда система за управление на опашките. Тя се реализира по проект на Министерството на държавната администрация и административната реформа, в който са включени общо 26 офиса на НАП, 12 офиса на дирекция „Документи за самоличност" към МВР и един офис на КАТ.

Системите за обслужване на чакащи клиенти съдържат клиентски терминал, оборудван с уред за издаване на билети, екрани на всяко гише, комбиниран екран, разположен на мястото за изчакване. В създадената зона за клиенти е монтирано устройство, което информира потребителите за предлаганите услуги, за времето за чакане и обслужване, насочват към съответното гише.

Заявката на желаната услуга става чрез натискане на съответния бутон, като клиентът получава билет с пореден номер и допълнителна информация за средно време на изчакване, брой чакащи клиенти и др. Над 1600 клиенти са обслужени чрез системата за електронно управление на опашките в териториалната данъчна дирекция за два дни. Средно на ден се обслужват по 700 – 800 клиенти. В териториалната дирекция на НАП Русе "Система за управление на опашките" функционира от 11 август. Разположението на гишетата за предоставяне на услуги не е променено.

Важно е да се знае , че устройствата за издаване на билети с пореден номер се намират на 3 и 7 етаж. Преди ползването на съответната услуга клиентът следва да се снабди с билетче от устройството. В самото устройство са описани отделните услуги в основно меню и подменюта. Напр. за да получите справка за здравноосигурителния си статус следва да се снабдите с билетче с номер за изчакване като натиснете бутона „Здравноосигурителен статус”, подменю „Изясняване на здравен статус на осигурените лица”. С получения номер следва да отидете на ет.6 /етажа е записан в самото билетче/ и да изчакате номерът ви да бъде извикан от съответното гише. Това ще разберете като наблюдавате светлинното табло / такива табла са разположени на всеки от етажите на сградата /, на което при повикване ще светне вашият номер и номера на гишето, където ще бъдете обслужени.

За улеснение на гражданите в сградата и по етажите са поставени информационни табели, от които те могат да се информират от къде да получат билет с номер, къде се извършват съответните услуги, къде са разположени съответните гишета, техните номера и какви услуги се предлагат там, както и в кое помещение са разположени съответните номера на гишета.