В ранния петъчен следобед в библиотеката на СОУПНЕ „Фр. Шилер стартира в Русе съвместната кампания на НАП и Министерството на образованието, младежта и науката, наречена „Влез в час с данъците”. Пред ученици от 12 и 10 клас старши инспекторът по приходите Веселка Иванова с помощта на интерактивна презентация представи произхода и същината на данъците и тяхното значение за държавата и обществото. С аудиторията бе дискутирана прочутата фраза на Бенджамин Франклин „В живота са неизбежни само смъртта и данъците”. Тя стана отправна точка за обсъждане на данъчната система в България, на видовете данъци и осигуровки, на ролята на НАП и нейното противодействие на сивата икономика. Учениците от елитната русенска гимназия проявиха голяма чувствителност и активност по темата за справедливото разпределение в полза на обществото на събраните данъци. Всички получиха формуляр от данъчна декларация, а с флашка бе награден най-активния в дискусията.
Следващите месеци предстоят нови лекции с мотото „Влез в час с данъците” и в още 2 русенски средни училища - СОУ „Хр. Ботев” и МГ „Баба Тонка”. Партньор на НАП в тази кампания са „Глобални библиотеки” - неправителствена организация, която подпомага дейността на над 960 библиотеки и читалища в малки и големи селища в цялата страна. е В Русенска област чрез мрежата на „Глобални библиотеки” материалите от кампанията ще се разпространяват в 98 читалища, от които 36 са целеви центрове.
За да бъдат „в час” с аудитория си, служителите от НАП са подготвили и фенстраница на кампанията в социалната мрежа Фейсбук - www.facebook.com/vlezvchas. Досега тя е генирарала хиляди харесвания от ученици от цялата страна. Давайки своя глас за фенстраницата на кампанията, учениците получават възможност да се запишат за участие в конкурс на тема „Данъците, без които не можем”. Конкурсът е разделен в две категории – текстова и визуална, а наградите са атрактивни – таблет, смартфон и електронен четец за книги. Кой ще спечели наградите ще определи авторитетно жури, част от което са Любен Дилов-син, актьорите Димитър Рачков и Мария Игнатова, певците Део, Графа и Орлин Павлов, актрисата Силвия Лулчева и моделът Диляна Попова. С кампанията „Влез в час с данъците” НАП си поставя за цел да промени възприятията на младите хора относно плащането на данъци и осигурителни вноски.