Ако не получим гаранции, че ДАИ няма да ни налага глоби по 500 лева на автобус, в петък няма да изкараме автобусите. Това заявиха частни превозвачи по линии 44, 37 и 18, присъствали на сесията, на която се обсъждаха конкурсните критерии за избор на нови превозвачи по 15 автобусни линии в Пловдив.
Досегашните договори на превозвачите изтичат и от петък движението им по 2/3 от маршрутите в града ще е незаконно. Превозвачите се притесняват, че освен паричната глоба, санкцията включва и отнемане на свидетелството за правоуправление на шофьорите.
След 4-часов дебат вече втори час продължава мъчителното гласуване на конкурсните условия за бъдещите превозвачи.
Ако решението за конкурс стане факт днес и въз основа на него областният управител разреши временно - до провеждането на конкурса- възлагане на превозите на досегашните фирми, няма да имаме основание за санкции, каза регионалният директор на ДАИ Йордан Арабаджиев. Не можем да не спазваме закона – така отговори Арабаджиев на въпрос на Дарик дали при липса на разрешение от областния управител автомобилната администрация ще налага глоби и така ще принуди превозвачите с изтекли договори сами да спрат.
И с по 4 ръце и 4 крака да гласувате днес за нов конкурс, движението на частните автобуси утре не зависи от нашето решение, а от това дали ДАИ ще спази закона и ще глобява или ще си затвори очите за незаконното обслужване на линиите от превозвачи без валидни договори. Това предупреди колегите си независимият съветник Николай Кузов, който е и бивш управител на общинската фирма „Градски транспорт”. Тезата му подкрепи и Христо Бонев – Зума. Под предлог , че спасяваме града от транспортен колапс утре, ни извиват ръцете да гласуваме предварително договорени условия, нагласени към претенциите на предварително определените победители в превозваческия конкурс, каза Зума.
Неговото и на Кузов предложение за прекратяване на сесията обаче получи само 6 гласа подкрепа, четирима се въздържаха и то бе отхвърлено.